"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

The Obvious Unsaid: An Inquiry into Heidegger’s Doctrine via Derrida

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
24-07-2025
in Uncategorized
A A

Severina Stankeva

Sofia University St. Kliment Ohridski

https://doi.org/10.53656/phil2025-02-03

Abstract. In his essay „Plato’s Doctrine of Truth,“ Heidegger posits that a thinker’s doctrine resides not in their explicit articulations but in what remains unsaid within the said, in the gaps and interstices of their thought. This paper examines the question of Heidegger’s own doctrine through a Derridean lens, with particular attention to “Sending: On Representation.” It argues that Heidegger’s philosophy, through its various turns, remains underpinned by the conception of Being as transcending signification, which cannot be but a representational mode of thinking even if truth (ἀλήθεια) is thought of as unhiddeness. As a result, Heidegger’s doctrine emerges, paradoxically, as the very concept of doctrine – a recursive matrix mirroring his critique of metaphysics.

Keywords: Heidegger; Derrida; doctrine; truth;

Log in to read the full text

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailApplication of Information and Communication Technologies in the Teaching of Mathematics at the High School Stage Default ThumbnailAbout Some Peculiarities Of Teaching And Learning Spanish Legal Language To Non-Native Speakers Default ThumbnailDifficult Topics in the Chemistry Curriculum – Bulgarian Teachers’ View Default ThumbnailNew Monograph – Pedagogical Animation in Learning

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Instituting Gestures, Inescapable Ways: Derrida and Zhuangzi Compared

Next article

Deconstruction as the Thinking of Secret

Next article

Deconstruction as the Thinking of Secret

The Concept of Phantasm in the Work of Derrida

A Commitment to Irresponsibility: On Derrida’s Passions: ‘An Oblique Offering’

Последни публикации

  • „Аз-буки“ с награди за изявени ученици по химия
  • Министър Красимир Вълчев откри разширението на ОУ „Митрополит Авксентий Велешки“ в Самоков
  • 13 отличници във випуск 2025 на Факултета по дентална медицина към МУ – София
  • Пенсиониране по време на болничен: право на обезщетение
  • Сто ученици от Бургас се включват в „Прочети ми приказка“
  • Три нови конкурса търсят таланти
  • Подкрепа за нови директори и учители
  • Първо градско състезание за педагози в София организира Българската асоциация „Спорт за учащи“
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград
  • Правителството отпусна 2 млн. лв. за възстановяване на сградата на Националната гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа“
  • В Министерския съвет
  • Представиха концепция за нова специалност в университетите с фокус върху ранното детско развитие
  • Снимка на броя: „Актьорство за куклен театър“
  • Българският INSAIT създаде първия отворен и практичен украински модел, който разбира текст и изображения
  • Анкетата не може да бъде достъпена
  • Конкурсът „Изучаваме света с ГИС“ – още по-мащабен и с нови награди
  • Продължава програмата за подкрепа на обещаващи учени
  • Разработват и апробират 200 нови учебни програми
  • Народното събрание обявява конкурс за студенти
  • Как фирменият мениджмънт навлиза в AI ерата
  • Висшето военноморско училище откри новата учебна година с повече специалности и студенти
  • Филиалът на НАТФИЗ в Бургас откри новата учебна година

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"