"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Quality of Blended Learning Courses: Students’ Perspective

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
30-12-2023
in Uncategorized
A A

Silvia Gaftandzhieva1), Rositsa Doneva1), Sadiq Hussain2),
Ashis Talukder3,4), Gunadeep Chetia2), Nisha Gohain2)
1)University of Plovdiv “Paisii Hilendarski” – Plovdiv (Bulgaria)
2)Dibrugarh University – Dibrugarh (India)
3)Khulna University – Khulna (Bangladesh)
4)Australian National University – Canberra (Australia)

https://doi.org/10.53656/math2023-6-4-qua

Abstract. This research paper focuses on studying students’ perspectives on the quality of
online course developed to support traditional face-to-face learning, specifically exploring their
satisfaction levels. The study aims to identify the factors influencing student satisfaction and their
impact on academic performance. A questionnaire was developed, consisting of four evaluated
areas: course content and design, organization and preparation of training, communication and
support in the learning process, and evaluation. The questionnaire was administered to 51 students
who completed an Object-Oriented Programming course. The collected data was analysed using
statistical techniques, including skewness and kurtosis indexes, Cronbach’s alpha coefficients,
average variance extracted (AVE), composite reliability (CR), and principal component analysis
(PCA). The findings revealed a generally positive perception of course content, organization,
communication, and evaluation with specific areas identified for improvement. The findings
emphasize the importance of addressing students’ satisfaction to enhance the overall quality of
blended learning courses. The study contributes to the existing literature on student satisfaction
with learning courses for blended learning. It highlights the need for institutions to prioritize
course quality to meet students’ expectations and needs.
Keywords: blended learning; student satisfaction; survey; quality

Log in to read the full text

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailDigital Communication And Translation Problems (Based On Bulgarian And Russian Network Texts) Default ThumbnailSome Problems in Engineering Education with Computer Science Profile During COVID-19 Default ThumbnailReveal the Potency of Water Hyacinth and Red Ginger Extract as Hydrogel Wound Dressing for Mrsa Diabetic Wound: a Short Review Default ThumbnailLibrary People's Universities

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

The Construction of Valid and Reliable Test for the Divisibility Area

Next article

Mistakes from the School Mathematics that Impact Students’ Performance in Mathematics Competitions: an Example

Next article

Mistakes from the School Mathematics that Impact Students’ Performance in Mathematics Competitions: an Example

Leontief Model with MS Excel Solver

Twenty-seventh Junior Balkan Mathematical Olympiad

Последни публикации

  • Пътуващият фестивал на науката по нови маршрути
  • С упорит труд и системна подготовка учениците в столичното 131. СУ „Климент Аркадиевич Тимирязев“ постигат върхови резултати
  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"