"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

A Model for Reading Instruction to Students with Limited Proficiency in Bulgarian Language

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
09-11-2023
in Uncategorized
A A

Antonia Radkova
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-АР

Abstract. The article analyzes the characteristics of the reading the context when the reader lacks complete communicative and language proficiency. Within this framework, the text introduces a motivating and instructional reading model tailored for this specific audience. It further offers various reading strategies and practices designed to assist both educators and students who are learning Bulgarian in environments where language exposure is limited or absent.
Keywords: Bulgarian language abroad; reading; literature

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Genre – Problematizing the Key Default ThumbnailEvaluation of Practice-integrated Dual Study Models in Bulgaria and Romania and Implications for Cross-border European Cooperation between Universities and Business Default ThumbnailIntercultural Communication and Digitalization in Education Default ThumbnailDobrin Todorov. Scientific and Technical “Worldviews” and the Crisis of Humanism

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Reading Educational Texts in Bulgarian Language Classes in Secondary School (Methodological and Technological Aspects)

Next article

Conversations about Reading (Analysis of Data from Interviews with Students)

Next article

Conversations about Reading (Analysis of Data from Interviews with Students)

Why Do We (Not) Read Literary Texts?

Students’ Attitudes towards Reading through Teacher’s Point of View

Последни публикации

  • Министър Вълчев откри Център за високи постижения в Сандански
  • Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи
  • Италианският футболен тим Каляри ще си партнира с две столични училища
  • 61 млн. лв. за зелени и цифрови партньорства между бизнеса и науката
  • Над половин милиард лева инвестиции в над 2200 STEM центъра в страната
  • В асеновградско училище възпитават ценности с „Азбука на добродетелите“
  • Ново помагало по български език като чужд
  • INSAIT и България с огромен успех на топ световен форум за изкуствен интелект в САЩ
  • Снимка на броя: STEM център „Елисавета Вазова“
  • Изтъкнатият италиански българист проф. Бруни с диплома за чуждестранен член на БАН
  • Градът като учебна площадка
  • STEM центровете подобряват образователните резултати
  • Училището в Хаджидимово с нов STEM център
  • 68 деца върнати в класните стаи в Кюстендилска област
  • МОН инициира дебат за забрана на социалните мрежи за деца
  • Съветът на българските ректори и Унгарската конференция на ректорите се обединяват за общи политики
  • Новатор в химията взе голямата награда „Питагор“
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: продължаващата квалификация на учителите е ключова за качеството на образователната система
  • 100 водещи компании участват в „Дни на кариерата 2025“ в Техническия университет в София
  • В Русенския университет се проведе младежка трудова борса
  • Министър Вълчев разговаря с учители и ученици в интерната в село Варненци
  • Търсят се най-добрите средни училища в областта на икономиката

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"