"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Използване на системите за управление на обучението в контекста на интерактивното образование

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-05-2025
in Uncategorized
A A

Силвия Парушева, Борис Банков

Гергана Касабова, Петя Страшимирова

University of Economics – Varna

https://doi.org/10.53656/ped2025-4.01

Abstract. В статията се изследва използването от преподавателите на интерактивни инструменти, интегрирани в системата за управление на обучението Moodle, по повод на обучението на студентите в дистанционна форма на обучение. Анализът обхваща данни от онлайн проучвания на мненията на преподавателите в университетска среда за четири академични години. Резултатите показват, че интерактивните инструменти могат да бъдат разделени на две основни групи. Първата група включва инструменти с висока употреба и положителни тенденции, като URL, задания и електронни тестове. Установено е, че тези инструменти притежават стабилно и с нарастващ тренд ниво на приложение, което подчертава тяхната важност за дигиталната учебна среда. Втората група включва инструменти с намаляваща употреба или ограничена наличност на данни за използването им, като напр. форуми, анкети и чат. Инструментът форум показва спад в употребата, което подсказва необходимостта от проучване на причините и възможности за интеграция със социални медии за повишаване ангажираността на студентите. Някои инструменти, като H5P и модула за геймификация Game, въпреки липсата на достатъчно данни притежават потенциал за развитие. Бъдещите изследвания трябва да се фокусират върху влиянието на тези инструменти върху учебните резултати и ангажираността на студентите.

Keywords: LMS; Moodle; интерактивни инструменти; геймификация, H5P; Wiki; модул за геймификация Game; форуми

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAre Established Taxonomies Relevant for e-Learning? Default ThumbnailUsing Digital Educational Technologies to Promote Intercultural Interaction of the Future Economists in the Educational Environment Default ThumbnailUsing Gamification in Non-formal Education of Students to Create Habits Related to Sustainable Development Default ThumbnailГеймификацията и усвояването на чужд език
Tags H5PLMSMoodleWikiгеймификацияинтерактивни инструментимодул за геймификация Gameфоруми

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

В памет на проф. д.и.н. Петър Ангелов

Next article

Military and Social Threats as Determinants of the Development of Contemporary Ukrainian Higher Education

Next article

Military and Social Threats as Determinants of the Development of Contemporary Ukrainian Higher Education

Любомир Русев – големият непознат педагог и психоаналитик от първата половина на ХХ век

Педагогическа технология за обучение на учениците в началните класове за работа с диаграмно репрезентирани данни

Последни публикации

  • Лесотехническият университет обучи 110 горски служители
  • Млади спасители в действие
  • Премиерът Росен Желязков: Нито едно дете не трябва да бъде оставено извън образователната система
  • Спекулирам или правя предположение
  • Къде се осигуряваме, когато работим зад граница?
  • Снимка на броя: Куклен свят
  • Проф. Амелия Личева, декан на Факултета по славянски филологии в Софийския университет „Св. Климент Охридски“: Важно е не само дали, а и какво четеш
  • „Аз-буки“ издаде учебно помагало по български език за прогимназиален етап
  • Дебати за таксите за платено висше образование
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: Външните инспектори на НИО са мотиватор и коректив за развитие на детски градини и училища
  • В Созопол се проведе конференция за автоматизация на дискретното производство
  • Еврокомисията с нова стратегия за превръщане на Европа в световен лидер в науките за живота
  • Голяма филмова награда за Емил Спахийски
  • Подкрепа за 578 училища
  • Открива се филиал на НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ в Бургас
  • Над 18,6 млн. лева за образователна инфраструктура
  • Родни учени и студенти ще работят в MIT
  • Варна отбелязва 120 години детски морски санаториум
  • Отличия за младите ни огнеборци от турнир в Чехия
  • ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в Ботевград с нови кабинети по STEM и по хуманитарни науки
  • Дуалното обучение ще подкрепя социалното включване
  • Мис България Симона Петрова даде начало на кампания за закупуването на дефибрилатори за всяко училище

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"