"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Innovation in Segregated Education – is the Teacher Ready?

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
08-11-2019
in Uncategorized
A A

Yossif Nunev
“St. st. Cyril and Methodius” University of Veliko Tarnovo
Pedagogical College – Pleven

Abstract. Иновациите не са ново явление в българското образование.
In the past, innovative solutions in educational institutions have been neglected or even totally ignored by educational authorities. Nowadays, however, they are part of the state policy and are directly dependent on the area where the school is located, the ethnocultural composition of the pupils, the number of its pupils, the social status and activity of the parents, the support of the institutions and the society. In this sense, we have to pay tribute to the role of the pedagogical specialist and place it at the epicenter of innovative solutions in the educational environment. Moreover, we must not forget that it is precisely the teacher who must know the needs of his students, be boundlessly motivated to experiment and show creativity, constantly enrich his experience and to do his best when immersed in practice. The presented material analyzes the results from a survey of pedagogical specialists working in two of the largest schools with Roma students in Sofia. The basis of this questionnaire is their confidence, conviction and faith in the innovativeness of their activities in the process of education and socialization of Roma students.
Keywordsinnovation; segregation; innovative teacher; innovative environment; innovator

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailEducation as a Key Factor for Poverty Reduction Default ThumbnailIntegrative Teaching in Science, Matematics and IT in 1st grade Default ThumbnailEducation for Sustainable Development with Active Learning Methods in Primary Grades Default ThumbnailL’humanisme qui passe par l’abîme: Thomas Mann and Marguerite Yourcenar

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Design – an Innovative Projection of the Understanding of Communication in the Learning Process

Next article

Модел на педагогическа среда с антидискриминационен компонент и формиране на позитивни нагласи към хора с различен етнически произход и хора с увреждания

Next article

Модел на педагогическа среда с антидискриминационен компонент и формиране на позитивни нагласи към хора с различен етнически произход и хора с увреждания

Christmas Luck Calendar – methodological transformation of authentic cultural models for educational objectives

Learning to Read for Social Purposes – Bulgarian and English Primary School

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"