"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Laying, Outwitting, and Generative AI in the Academic Business Education

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-12-2024
in Uncategorized
A A

Prof. Dr. George Mengov,
Prof. Irina Zinovieva, DSc.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2024-9s.02

Abstract. The trend of generative artificial intelligence (AI) displacing middle-class workers almost without affecting the lowest- and highest-paid jobs raises new questions for business higher education. How should future managers, entrepreneurs, and business professionals be trained to become winners and not losers? What is the place of artificial intelligence in the academic examinations? Here we share our experience with a kind of a game of outwitting that students and professors play against each other, because some students are tempted to compensate with generative AI their insufficient preparation for an exam. The main result is a significant deterioration in their grades when a test requires mastery of the learning material and is purposefully designed to mislead ChatGPT. We suggest, in contrast, to stimulate the students’ expert intuition as it remains unattainable for AI. One successfully used tool here is the BBC's “Just a Minute” game. The participants compete by giving speeches avoiding hesitation, repetition, and deviation from the topic. We believe the future will need human creative skills as they remain beyond the reach of AI, and exactly that is what the university should support and foster.
Keywords: gamification; business education; competitive behaviour; generative AI

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailArtificial Intelligence, Photography & Intellectual Property Rights Default ThumbnailA Positive Learning Environment for Digital and Media Literacy Education Default ThumbnailUsing Gamification in Non-formal Education of Students to Create Habits Related to Sustainable Development Default ThumbnailIn Memoriam: Alexander Ivanov
Tags геймификациягенеративен изкуствен интелектконкурентно поведениеобучение по стопанско управление

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Gamification in Universities – Students’ Satisfaction and Assurance of Learning

Next article

Leveraging Belbin Role Model and Burtle Test for Enhancing Business Education through Gamification: an Empirical Study

Next article

Leveraging Belbin Role Model and Burtle Test for Enhancing Business Education through Gamification: an Empirical Study

Gamification in Marketing Education: a Game for Learning about Consumer behavior in Retail

Using Gamification in Non-formal Education of Students to Create Habits Related to Sustainable Development

Последни публикации

  • Децата на Варна превръщат лятото в учебно приключение
  • Родители и деца учат математика чрез приказки
  • Награди за ученик и клас на годината в Кюстендил
  • Деца ще създават роботи, крачкомери и алармени системи
  • Тракийският университет открива факултет „Дигитални и зелени технологии“
  • ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ бе домакин на Erasmus+ Staff Week
  • Неделните училища в чужбина се събират във Велико Търново
  • България подкрепя удвояването на европейския бюджет за научни изследвания и иновации
  • Държавният глава отличи световните шампионки във волейбола
  • 42 студенти на стаж в АЕЦ „Козлодуй“ по програма „Ядрени хоризонти“
  • Най-добрите астрономи с интензивен лагер
  • Снимка на броя: Звездният отбор
  • Могат ли да ме уволнят, ако имам ТЕЛК?
  • „Аз-буки“ подписа меморандум за сътрудничество с УНСС
  • Представи си шест кокошки!
  • От 245 деца в Кюстендилско едва 10 – 15 се връщат в клас
  • Кабинетът предлага Висшето училище по сигурност и икономика в Пловдив да се нарича Академия по национална и информационна сигурност
  • 137 работодатели ще сключват договори за обучение на студенти
  • Прецизираха Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав
  • В Министерския съвет отпуснаха над 18,5 млн. лв. за обезщетения в образованието
  • Четири медала за България от Централноевропейската олимпиада по информатика
  • 526 иновативни школа от есента

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"