"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Factors Impacting The Effective Citizenship Values Of Secondary School Students Within The Scope Of Social Studies Education

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
20-10-2021
in Uncategorized
A A

Elif Alkar, Tolga Kara
Emin Atasoy
Bursa Uludag University (Turkey)

https://doi.org/10.53656/ped2021-8.06

Abstract. In this study, it was aimed to identify the factors impacting the effective citizenship values of secondary school students within the scope of social studies education. The research data were collected from 5 different secondary schools located in the province of Kocaeli in Turkey in the fall semester of 2020-2021 academic year. Participants of the study were a total of 905 students, 481 of whom were females and 424 of them were males. In this study carried out in the scanning design as a descriptive study, the effect of students’ grade level, gender, education level of their parents, monthly income of the family, frequency of following the news and being a member of a non-governmental organization on the effective citizenship values were tried to be identified. The study is the first international research to determine the effective citizenship value levels of Secondary School students within the scope of social studies education.
Keywords: secondary school students; social studies education; citizenship; effective citizenship; citizenship education, value

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnail“Children’s Rights in Pandemic Times?” – Germany’s Handling of Children’s Rights during the Pandemic Put to the Test Default Thumbnail„Farwell in 1868“ in the Typology of Lyrical Genres Default ThumbnailScientific and Educational Review of Fast-Track Arbitration in The Context of Modern Practices Default ThumbnailSimulating Care and Empathy in Medicine – Can We Trust Artificial Agents

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Development Of Socially Desirable Characteristics And Values Of Students In Literature Teaching

Next article

Centralisation And Decentralisation In Higher Education: A Comparative Study Of Hungary And Germany

Next article

Centralisation And Decentralisation In Higher Education: A Comparative Study Of Hungary And Germany

Innovative Teachers, Who Are You? Innovative Teacher Analysis In The Light оf The Model оf The ‘Big Five’ Personality Traits

About the inclusion, education and development of children and students with intellectual disabilities

Последни публикации

  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Приятели“ за братята в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"