"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Innovative Teachers, Who Are You? Innovative Teacher Analysis In The Light оf The Model оf The ‘Big Five’ Personality Traits

in Uncategorized

Rina Cohen
South-West University “Neofit Rilski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2021-8.08

Abstract. In the 21st century, reality, characterized by volatility, uncertainty, complexity and ambiguity, together termed VUCA, change constantly occurs throughout social, technological, economic, environmental, educational, and political (STEEEP model) aspects of society. Therefore, education systems need to adopt innovative approaches to adapt to the frequently changing world. In this study, educational and pedagogical innovation is regarded as including whatever constitutes a change in all areas to which education relates. As teachers are one of the most crucial factors in influencing students’ academic success, and as they must rapidly adapt and constantly innovate to adequately prepare their students for ever-changing circumstances, it is essential to identify traits of innovative teachers. The main goal of this study is to characterize the personality traits of innovative teachers according to the Big Five Personality Traits model, referred to as the NEO-AC model, using qualitative and quantitative methods. The findings show that innovative teachers perceive themselves as first and foremost open to experiences. They are curious people with highly developed imaginations and a wide range of interests. Innovative teachers also may be unconventional, capable of putting together plans and projects from several different disciplines.
Keywords: innovative teacher; model of the Big Five

Log in to read the full text
shareTweetshare
Previous article

Centralisation And Decentralisation In Higher Education: A Comparative Study Of Hungary And Germany

Next article

За приобщаването, обучението и развитието на деца и ученици с интелектуални затруднения

Next article

За приобщаването, обучението и развитието на деца и ученици с интелектуални затруднения

Сп. „Педагогика“, книжка 8/2021, година XCIII

Естер учи нашенчета  да тропат български хорá

Естер учи нашенчета да тропат български хорá

Последни публикации

  • Състезания по грамотност на Базара на книгата
  • Климатичните промени и обучението по физика
  • Творчески и логически задачи на НВО в IV клас
  • Наградиха 25 млади учени от БАН
  • Най-малко 1724 лв. заплата за директорите
  • Наесен с актуализирани учебни програми
  • Оцеляли или оцелели
  • ПРИВЕТСТВИЕ на министъра на образованието и науката Николай Денков по случай 24 май
  • Засилваме кооперирането с ЕС за Космоса
  • Изложба представя по нов начин образите на Кирил и Методий
  • Още два университета към мрежата на УНСС
  • 15 000 учащи ще трупат опит в чужбина
  • Присъдиха отличията „Стоян Михайловски“
  • Йорданка Фандъкова връчи 79 награди
  • 21 педагози с приз „Учител на годината“
  • Да създадеш фамилии от икономисти
  • Подготвени за пазара на труда
  • Мост към поколенията
  • Да пробудиш любознание
  • „Питагор“ за трима млади и петима утвърдени учени
  • Метеостанция в Университетската ботаническа градина в София
  • Създаден е обществен съвет за висшето образование
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US