"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

The Digital Generation Vs. Closed Forms, Hyphenated Forms and Open Forms

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
04-10-2024
in Uncategorized
A A

Vladislav Marinov,
Anita Todoranova
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Turnovo

https://doi.org/10.53656/str2024-5s-12-dig

Abstract. The article presents the attitudes of two groups of students regarding the spelling (closed forms, hyphenated forms or open forms) of new words whose components (one or two) are words from the English language. The study not only tracks the basic knowledge of the students and their ability to use basic rules in Bulgarian spelling but also their preferences for spelling the analyzed lexical units. In the two test groups, the knowledge of the English language is at different levels, which is a prerequisite for different degrees of interference in the field of spelling. In this way, it is traced whether the degree of proficiency in a foreign language influences the spelling of words or whether the spelling variant they choose is a result of other factors. The results of the experiment clearly show the fluctuations of the respondents in spelling the analyzed lexical units. For the purposes of the study, Chat GPT was also used to determine how useful it can be in solving the spelling cases under consideration.
Keywords: digital technologies; Generation Z; spelling, education

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailEducational (Trans)Formations after COVID-19 – Changes and Opportunities Default ThumbnailEngagement to Study Via Smart Technologies in Education Default ThumbnailThe Artificial Intellect in the Education of the Future Default ThumbnailAbout a Reflexive-Critical Approach to Digital Technologies in the Education of Future Teachers of Bulgarian Language and Literature in the Era of Convergent Technologies
Tags дигитални технологииобразованиепоколение Zправопис

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Opportunities, Challenges and Solutions for Digital Transformation of the Educational Processes through 3D Technologies

Next article

Analysis Of Information Visualization Approaches By Combinating Text And Images

Next article

Analysis Of Information Visualization Approaches By Combinating Text And Images

Opportunities and Challenges for the Education of Students with Special Educational Needs in the Digital Environment: The New Normal

Building Competencies to Develop Stem Learning Resources for Future Teachers in Natural Sciences

Последни публикации

  • По-добре програмист, отколкото танцьор
  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически поректа бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология
  • Експерти от България и Румъния обсъждат социалните измерения на висшето образование
  • Пътни полицаи разговарят с ученици за рисковете на пътя в Пловдив
  • 115 учители споделят добри практики от обучения по религия
  • Националният музей на образованието с обучения за иновативни и алтернативни подходи в образованието
  • 78. СУ „Христо Смирненски“ издаде книга с приказки на деца със специални потребности
  • 76 майсторски класове надграждат квалификацията на учителите
  • Третият салон на съвременната българска литература за деца и юноши събра в Италия над 40 участници
  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"