"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Adoption of LMS Moodle Tools in Student Learning – in Line with Teaching Practices

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
20-10-2022
in Uncategorized
A A

Silviya Blagoeva-Karamfilova, Silvia Parusheva
University of Economics – Varna (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2022-8.04

Abstract. The education of students in an online-based environment in the conditions of a pandemic leads to an intensification of the use of Learning Management Systems (LMS) by higher education institutions (HEIs). In the study, a survey of the higher schools in Bulgaria, educating students mainly in the field of social, economic, and legal sciences, was made. Based on a survey of a sample of 14 universities that educate more than 1000 students in the specified field, it was found that over 92% of them use the Moodle e-platform. The results of a survey of the opinion of distance learning lecturers at University of Economics – Varna (UE – Varna) for the last three academic years allows for a detailed analysis of the use of Moodle tools and the identification of certain trends caused by the COVID-19 pandemic: coincidence in the five most used by teachers instruments for the three years of the period; some tools have been removed due to low usage, while others have seen an increase in usability (uploading multimedia presentations,
URL module and electronic tests), some gamification-related tools have been added that are considered to have good potential for increasing students’ motivation and engagement in learning.
Keywords: LMS; Moodle tools; gamification; interactive content; COVID-19 pandemic

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailFor a New Pedagogical Paradigm Default ThumbnailSolutions of the Contest Problems from Issue 4, 2018 Default ThumbnailInstitutional Mechanisms for Generating Educational Inequalities Default ThumbnailActivities to Stimulate the Creative Skills of Students (Training in the Bulgarian Language at the High School Stage)

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Digital Examination Practice: Potential, Problems, Perspectives

Next article

Training of Health Care Faculty from Medical University – Plovdiv, for Work in Moodle

Next article

Training of Health Care Faculty from Medical University – Plovdiv, for Work in Moodle

Integrating Intercultural Education in the Primary School Curriculum

Identifying Students' Level of Psychological Well-being Amidst the COVID-19 Pandemic

Последни публикации

  • Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“
  • INSAIT изпревари университети в Оксфорд, Лондон и Берлин
  • Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение
  • Кюстендилско момче прелетя до световния елит на батута
  • Време за споделеност и българска реч
  • Обезщетение при постъпване на работа с по-ниско заплащане
  • Коледно пътешествие във времето с коледари и подаръци с дрон
  • „Кон до коня, юнак до юнака“
  • Добротата и приятелството – най-хубавият подарък
  • Любопитството е най-силният двигател на прогреса
  • Децата – мост между два свята
  • Грейна елха, вдъхновена от кюстендилска шевица
  • Шест детски книги, които може да подарите за Коледа
  • Учениците от „Луи Брайл“ в София с коледно тържество
  • Център за квантови технологии отвори врати в Софийския университет
  • STEM център и Център за високи постижения бяха открити в ПГ по техника и строителство в Перник
  • Коледен базар на професионалните умения в МОН
  • Детска работилница за изработка на рождественски картички във Видин
  • Базар за ученически униформи в сливенска гимназия
  • Ученици от 23. СУ „Фредерик Жолио-Кюри“ в София проектираха еко хотел по време на STEM урок
  • Столичното 18. СУ „Уилям Гладстон“ откри STEAM среда
  • Директорът на 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“ е освободен от длъжност

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"