"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Institutional Mechanisms for Generating Educational Inequalities

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-09-2022
in Uncategorized
A A

Dr. Elena Lavrentsova, Assoc. Prof.
Trakia University - Stara Zagora

https://doi.org/10.53656/phil2022-03-06

Abstract. The article is dedicated to one of the fundamental social problems – the problem of inequality in the field of education and the mechanisms of its reproduction. The author's view of the problem is related to understanding the evolution of the institute of education in the light of the accompanying scientific discourse, which usually starts with the issue of equal access to educational resources, and then emphasizes on discussing the possibilities for equality of educational outcomes. The author traces several main stages that reveal the progressive movement of the institutional nature of education, especially in the direction of expanding its accessibility, openness and efficiency, which at the same time remains firmly embedded in the existing system of stratification. Attention is paid mainly to the analysis of the way in which the institutional instruments in the form of selection and differentiation are materialized in the complex mechanisms and realities of the pedagogical process and contribute to the exacerbation of educational inequalities.
Keywords: неравенство; образование; качество; социална класа; стратификация; депривация; уязвими групи

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Current State, Problems and Prospects of Master’s Degree Programs in Speech-Language Pathology in Russia Default ThumbnailMETEORS – BASIC CONCEPTS AND TERMINOLOGY –II PART Default ThumbnailDOCUMENTS AND HERITAGE OF PUBLISHING FAMILY YURUKOVI AND THEIR BOOK SERIES “TAPESTRY OF FAMOUS CONTEMPORARY NOVELS” Default ThumbnailTHE PENETRABILITY OF CONCLUSIVE FORMS IN MODERN BULGARIAN LANGUAGE

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Does Spinoza Have “too much Godˮ – Touches on Hegel's Interpretation?

Next article

Some Aspects of the Differences Between Shame and Guilt

Next article

Some Aspects of the Differences Between Shame and Guilt

Psychological-philosophical Approach to the Reflection in Altered States of Consciousness in the Research Activity of Andrey Rossokhin

Philosophy, Number 3/2022, Volume 31

Последни публикации

  • Министър-председателят връчи националния флаг на олимпийските отбори по природни науки
  • Кутия за тревожни мисли
  • Започва конкурсът за президентската награда „Джон Атанасов“
  • Литературата в последните български банкноти
  • Как да избереш професия
  • Кучето и първият принцип на механиката
  • Зам.-министър Михайлова представи мерките на България за разширяване на обхвата на професионалното образование на форум на страните от Г-7
  • Дървото носи топлина
  • Мозъкът ни е по-умен от изкуствения интелект
  • Ученици представят бъдещите си професии пред кандидат-гимназисти
  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"