"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Research of the Gaze during Perception of Textbook’s Page Elements in Bulgarian

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-10-2021
in Uncategorized
A A

Despina Vasileva
Sofia University

https : //doi.org/10.53656/bel2021-5-1-read.eye.T.

Abstract. A study about perception of a page from a textbook of Bulgarian is presented in the article. Participants in the experiment are 30 students of age 15 to 19 from high schools in Sofia. The study is realized through an eye tracking system. For the purposes of the study 8 stimuli (textbook pages) were constructed, containing the components as follows: “text”, “image”, and “diagram”. In each stimulus the quantity of the components differs. All possible pairs in a combination in the left and in the right field of view are presented in the stimuli. The goal of the research is to be examined the fixation of the gaze on each elements of a textbook page. To assess the characteristic of the gaze was calculated the number of saccades in the left and right visual field of the slides. The data are organized in spreadsheets. Statistical analysis is performed in two-group t-test (two samples with different variances). Mean number of saccades, standard deviation, standard error, critical ratio are calculated.
Keywords: eye tracking; textbook structure elements; text components in textbook; non-textual components

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailON SOME QUESTIONS OF ACADEMIC GLOBALIZATION AND SYNERGY IN SCIENTIFIC RESEARCH Default ThumbnailTHE BINARY LESSON AS A MEANS OF UPGRADING THE COMPULSORY MINIMUM IN MATHEMATICS IN THE SECOND GRADE Default ThumbnailHristo Botev as Seen By His Biographers Default ThumbnailOntology Non Finitio

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Три нови национални програми за наука

Next article

Categorial and Non-categorial Meanings of the Categories of Gender, Number and Case of Personal Pronouns (A Russian-Bulgarian Juxtaposition)

Next article

Categorial and Non-categorial Meanings of the Categories of Gender, Number and Case of Personal Pronouns (A Russian-Bulgarian Juxtaposition)

New Real and Non-real Phraseological Expressions in the Bulgarian Media Discourse

Case Remnants in the Bulgarian Phrasemes

Последни публикации

  • Наши учени създават заместители на пестициди
  • Амбицията да си върнеш статута на гимназия
  • Кофеинът забавя стареенето
  • 320 седмокласници със 100 точки на НВО по матeматика
  • Над 2500 ръководители на образователни институции ще се учат да управляват европроекти
  • 7017 кандидати за Пловдивския университет
  • Да направиш видимото достъпно
  • Три вълнуващи дни по лентата на късото кино
  • Лесотехническият университет обучи 110 горски служители
  • Млади спасители в действие
  • Премиерът Росен Желязков: Нито едно дете не трябва да бъде оставено извън образователната система
  • Спекулирам или правя предположение
  • Къде се осигуряваме, когато работим зад граница?
  • Снимка на броя: Куклен свят
  • Проф. Амелия Личева, декан на Факултета по славянски филологии в Софийския университет „Св. Климент Охридски“: Важно е не само дали, а и какво четеш
  • „Аз-буки“ издаде учебно помагало по български език за прогимназиален етап
  • Дебати за таксите за платено висше образование
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: Външните инспектори на НИО са мотиватор и коректив за развитие на детски градини и училища
  • В Созопол се проведе конференция за автоматизация на дискретното производство
  • Еврокомисията с нова стратегия за превръщане на Европа в световен лидер в науките за живота
  • Голяма филмова награда за Емил Спахийски
  • Подкрепа за 578 училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"