"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Изследване на погледа при възприемане на елементите в страница от учебник по български език

in Uncategorized

Dr. Despina Vasileva, Assoc. Prof.
Sofia University

https : //doi.org/10.53656/bel2021-5-1-read.eye.T.

Abstract. В статията е представено проучване на възприемането на страница от учебник по български език. Участници в експеримента са 30 ученици на възраст между 15 и 19 години от училища в София. Проучването се реализира чрез система за проследяване на погледа (Eye Tracking). Конструирани са 8 стимула (страници от учебник), съдържащи компонентите „текст“, „изображение“, „диаграма“, с редуване в отделните страници на тяхното количество. Стимулите са представени в комбинация от всички възможни двойки – в ляво и в дясно зрително поле. Целите на изследването са проследяване на погледа върху отделни елементи на страница от учебник; установяване кои в обема на страниците са зоните на задържане на погледа. За оценката на характеристика на погледа е изчислен броят на сакадите в лявото и в дясното поле на слайдовете. Данните са организирани в електронни таблици, чрез които е направена първичната им обработка. Направен е статистически анализ – двугрупов t-тест (две извадки с различни дисперсии). Изчислени са среден брой сакади, стандартно отклонение, стандартна грешка, критично отношение. Установи се следното: няма разлика в движението на погледа по отношение ляво и дясно зрително поле, а в най-висока степен задържането на погледа е върху средата на страницата.
Keywords: проследяване на погледа; елементи в структурата на учебник; текстови компоненти в учебник; извънтекстови компоненти

Log in to read the full text
shareTweetshare
Previous article

Три нови национални програми за наука

Next article

Категориални и некатегориални значения на рода, числото и падежа при личните местоимения (руско-български паралели)

Next article

Категориални и некатегориални значения на рода, числото и падежа при личните местоимения (руско-български паралели)

Нови същински и несъщински фразеологични изрази в българския медиен дискурс

Падежни остатъци при българските фразеологизми

Последни публикации

  • Човешките сълзи носят полезна информация
  • Нова страница, същата посока
  • Още над 2 млрд. лв. за изследвания и иновации
  • 1500 лв. минимална заплата за университетски преподавател
  • Образованието остава над политиката
  • Програмите по БЕЛ с най-много идеи за промени
  • Кога олимпиади заменят НВО
  • 5 медала по лингвистика
  • Убийци на запетаи
  • Подготвят се насоки за борба с дезинформацията
  • По пътя към цифровото десетилетие до 2030-а
  • Повече пари за образование и наука през 2022 г.
  • Училище в квартала
  • Успехът се гради от съмишленици
  • Над 110 млн. лв. за образованието
  • Нови дебати за академичното израстване
  • Олимпиада по математика събира 400 студенти от цял свят
  • Русенският в топ 3 по финансиране от „Еразъм+“
  • Подобряват статуса на преподавателите в чужбина
  • Увеличаваме вноската за стипендиите „Фулбрайт“
  • Индексът на административния капацитет расте
  • Още два български университета са част от Европейските алианси
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US