"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Chemistry Contents of the Natural Science and Advanced Technology Education magazine, 2024

Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-12-2024
in Contents of the Natural Science and Advanced Technology Education magazine, 2024
A A

Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ
and Advanced Technology Education
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ /
ГОДИНА XXXIII, 2024

NATURAL SCIENCE AND ADVANCED
TECHNOLOGY EDUCATION
ANNUAL CONTENTS / VOLUME 33, 2024

PAGES / СТРАНИЦИ
КНИЖКА 1 – 2 / NUMBER 1 – 2: 1 – 124
КНИЖКА 3 – 4 / NUMBER 3 – 4: 125 – 264
КНИЖКА 5 – 6 / NUMBER 5 – 6: 265 – 424

 

НОВИ НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ / NEW SCIENTIFIC AND METHODICAL ARTICLES
7 – 16 A Joint Macro- and Microscopic Authentication Key for Pharmacognostic Analysis of Croci Sativi Stigma and Its Common Adulterants on the Bulgarian Market / Asen Stoyanov
17 – 29 Поставяне на учениците в центъра на учебния процес чрез използване на STEAM проектно базирано обучение в прогимназиален етап на обучение – методически насоки за учители [Placing Students at the Center of the Learning Process through the Use of STEAM Project-based Education in the Middle Education Stage – Methodical Guidelines for Teachers] / Станислава Йорданова / Stanislava Yordanova
30 – 37 Уроци за университетското образование – какво е полезно да заимства от училищното? [Lessons for University Education – What is Useful to Borrow from School Education?] / Катерина Сакалийска / Katerina Sakaliyska
38 – 57 Възможности за неформално екологично обучение чрез образователна програма „Околна среда“ [Opportunities for Non-formal Environmental Education through the “Environment” Education Programme] / Милка Асенова / Milka Asenova
58 – 71 STEM математическо ателие за малки и големи в обучението по математика в подготвителна група на детската градина [STEM Mathematical Workshop for Little and Big in Mathematics Training in the Preparatory Group of the Kindergarten] / Пенка Борисова / Penka Borisova
ОБРАЗОВАНИЕ: ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА / EDUCATION: THEORY AND PRACTICE
72 – 90 Приложение на графичните задачи в обучението по химия [Application of Graphical Problems in Chemistry Education] / Антоанета Ангелачева / Antoaneta Angelacheva
131 – 151 Нагласи на учениците за учене по химия: характеристики, фактори и инструменти за изследване [Student Attitudes towards Learning Chemistry: Characteristics, Factors, and Research Tools] / Мартина Евгениева / Martina Evgenieva
152 – 161 Hybrid, Blended, and Hyflex Learning as Future Models for Education /
Snejana Dineva
271 – 289 Езикова компетентност и компетентност на учениците за здравословен начин на живот – пилотно диагностично изследване в първи гимназиален етап [Literacy and Multilingual Competence and Students’ Competence for a Healthy Lifestyle – A Pilot Diagnostic Study in the First Secondary School Stage] / Надежда Райчева, Виолета Вълчева-Славчева / Nadezhda Raycheva, Violeta Valcheva-Slavcheva
290 – 306 Проучване на педагогическото мнение по отношение на екологичното образование в извънкласна и извънучилищна среда [Survey of Pedagogical opinion on environmental education in Out-of-school Environment] / Милка Асенова / Milka Asenova
307 – 328 Тестов инструментариум за диагностика на графичните знания и умения на учениците в обучението по химия [Test Tools for Diagnostics of Students’ Graphical Knowledge and Skills in Chemistry Education] / Антоанета Ангелачева / Antoaneta Angelacheva
НОВИ ПОДХОДИ / NEW APPROACHES
91 – 111 Offshore Heavy Oil Displacement Using Water Flooding: Flow Characteristics and Efficiency / Sudad H. Al-Obaidi, Wang J. Chang, Falah H. Khalaf
219 – 226 Teaching for a Sustainable Future: Case Studies from the Green Schools Project in Bulgaria / Lachezar Afrikanov
227 – 236 Ролята на Университетската ботаническа градина – София, за популяризиране и изучаване на растителното биоразнообразие
[The Role of the University Botanical Garden – Sofia, for the Promotion and Study of Plant Biodiversity] / Юлияна Атанасова / Juliana Atanassova
НЕФОРМАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ / NON-FORMAL EDUCATION
162 – 179 Неформалното образование по биология през „погледа“ на ученици, учители и родители [Non-Formal Education in Biology through the “View” of Students, Teachers and Parents] / Иса Хаджиали /
Isa Hadjiali
НОВАТА ИНФОРМАЦИОННА СРЕДА / NEW INFORMATION MEDIA
180 – 197 Видео експериментът в обучението: модел за приложението му при изучаване на химия и опазване на околната среда [The Video Experiment in Learning: A Model for Its Application in the Study of Chemistry and Environmental Protection] / Йорданка Стефанова,
Стоянка Николова, Десислава Иванова / Yordanka Stefanova, Stoyanka Nikolova, Desislava Ivanova
ЕФЕКТИВНОСТ НА ОБУЧЕНИЕТО / TEACHING EFFICIENCY
198 – 218 STEM образование: подобряване на компетентностите на учениците чрез иновации в урока „Хранене и здраве“ в V клас
[STEM Education: Enhancing Students’ Competencies through Innovations in the Nutrition and Health Lesson in 5th Grade] /
Дамяна Грънчарова, Сануш Лапандова / Damyana Grancharova, Sanush Lapandova
329 – 346 Използване на задачи в контекст по темата „Природни източници на въглеводороди“ за насърчаване на критичното мислене на учениците [Using Context-Based Tasks on the Topic of “Natural Sources of Hydrocarbons” to Promote Students’ Critical Thinking / Весела Павлова, Александрия Генджова / Vessela Pavlova, Alexandria Gendjova
ОТ ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИТЕ ЛАБОРАТОРИИ / FROM THE RESEARCH LABORATORIES
237 – 250 Evaluating the Efficacy of Water Alternating Gas Injection Technique in the Upper Jurassic Hydrocarbon Reservoirs, Considering Saturation Pressure / Meil Hofmann, Sudad H. Al-Obaidi, Wang J. Chang
347 – 361 A Study on How  Permeability Heterogeneity Influences Initial Water Cut in Undersaturated Oil Formations / Sudad H. Al-Obaidi, Meil Hofmann, Ivan P. Kamensky
ДОБРИ ПРАКТИКИ В КЛАСНАТА СТАЯ / GOOD CLASSROOM PRACTICES
362 – 374 Добри практики в обучението по природна география
[Good Practices in Teaching Physical Geography] / Георги Марков / Georgi Markov
Наука и общество / Science and Society
375 – 383 Птиците в средновековното българско изкуство [Birds in Medieval Bulgarian Art] / Златозар Боев / Zlatozar Boev
История и философия на науката / History and Philosophy of Science 
384 – 388 Scientists in Agriculture: 100 Years since the Birth of Dr. Johanna Döbereiner / Georgi Kostov
389 – 404 Изгубените лекарства: Марин Жечев – Живот и творчество
[The Lost Drugs: Marin Zhechev – Life and Work] / Даниела Начева / Daniela Natcheva
Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailNatural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33 Default ThumbnailNatural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33 Default ThumbnailNatural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Фондацията на Григор Димитров подкрепя дейността на „Заедно в час“

Next article

България винаги е била земя на хора с напредничава мисъл

Next article
България винаги е била земя на хора с напредничава мисъл

България винаги е била земя на хора с напредничава мисъл

Символиката на храната за Бъдни вечер

Символиката на храната за Бъдни вечер

Весела Коледа и успешна Нова Година!

Весела Коледа и успешна Нова Година!

Последни публикации

  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование
  • Снимка на броя: Царство на децата
  • Премиерът Росен Желязков: INSAIT надмина всички очаквания
  • Национално издателство „Аз-буки“ обявява конкурс за научна статия
  • Министър Красимир Вълчев: Предлагаме въвеждане на час по добро

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"