"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

IMPROVING THE TOURISM ACTIVITY THROUGH INNOVATIONS LEADING TO IMPROVING THE QUALITY OF THE TOURISM PRODUCT

Ivo Hristov от Ivo Hristov
13-10-2023
in Uncategorized
A A

Eng. Mincho Polimenov, Assoc. Prof., PhD
University “Prof. Dr. As. Zlatarov| Burgas, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/str2023-5-6-imp

Absract. The article is aimed at the modern development of the tourist activity and the possibility of innovation of a number of factors seeking to improve the quality of the tourist product. The aspiration of the modern tourist is to create social contacts, actively aiming to get to know natural attractions as well as searching for an ecological, natural and healthy way of life. The emphasis is on analysis and detailing of the factor operations in tourism and above all on their practical application side in the various organizations that are targeting the new category – Wellness tourist. The trends in the tourism industry are towards restoring the confidence of tourists and increasing travel from 2020 levels. where it falls below 70%. The World Tourism Organization (UNWTO) treats levels where up to 2.5 years or 4 years travel can be recovered. The multitude of surveys and measurements are to increase competitiveness based on research and updating of the tourist product. The aim of the dynamics is aimed at the quality of the tourist product, its energy intensity and the level of tourist service related to its efficiency. It is also a question of a rational economic advantage related to the costs and, respectively, the price, as well as an axiological advantage related to the value (that is, the quality) of the tourist product and its competitive advantage (Ribov 2018)
Keywords: tourism activity; competitive advantage; healthy; competitiveness; axiological; Wellness tourist

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Being Of The Word. Jubilee Collection Dedicated To The 60Th Anniversary Of Professor Zapryan Kozludzhov Default Thumbnail„Хората сигурно са полудели“ – за липсата на качествено време, прекарано между съвременните родители и техните деца Default ThumbnailDigital Communication And Translation Problems (Based On Bulgarian And Russian Network Texts) Default ThumbnailThe Song of Desire (Kāma): If you meet Kāma, don’t kill him

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Educational Policy, Specialised Staff, Innovations and Recreational Industry

Next article

A Wellness Tооl to Perform Healthy Lifestyle Practices in the Bulgarian School System

Next article

A Wellness Tооl to Perform Healthy Lifestyle Practices in the Bulgarian School System

Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31

Paradigm Shifts in Cognition

Последни публикации

  • Министър Вълчев с последна информация за организацията на матурите
  • Заедно сме по-добри
  • Магията на думите
  • Шимпанзета оказват първа помощ
  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"