"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

The Obvious Unsaid: An Inquiry into Heidegger’s Doctrine via Derrida

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
24-07-2025
in Uncategorized
A A

Severina Stankeva

Sofia University St. Kliment Ohridski

https://doi.org/10.53656/phil2025-02-03

Abstract. In his essay „Plato’s Doctrine of Truth,“ Heidegger posits that a thinker’s doctrine resides not in their explicit articulations but in what remains unsaid within the said, in the gaps and interstices of their thought. This paper examines the question of Heidegger’s own doctrine through a Derridean lens, with particular attention to “Sending: On Representation.” It argues that Heidegger’s philosophy, through its various turns, remains underpinned by the conception of Being as transcending signification, which cannot be but a representational mode of thinking even if truth (ἀλήθεια) is thought of as unhiddeness. As a result, Heidegger’s doctrine emerges, paradoxically, as the very concept of doctrine – a recursive matrix mirroring his critique of metaphysics.

Keywords: Heidegger; Derrida; doctrine; truth;

Log in to read the full text

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailApplication of Information and Communication Technologies in the Teaching of Mathematics at the High School Stage Default ThumbnailAbout Some Peculiarities Of Teaching And Learning Spanish Legal Language To Non-Native Speakers Default ThumbnailDifficult Topics in the Chemistry Curriculum – Bulgarian Teachers’ View Default ThumbnailNew Monograph – Pedagogical Animation in Learning

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Instituting Gestures, Inescapable Ways: Derrida and Zhuangzi Compared

Next article

Deconstruction as the Thinking of Secret

Next article

Deconstruction as the Thinking of Secret

The Concept of Phantasm in the Work of Derrida

A Commitment to Irresponsibility: On Derrida’s Passions: ‘An Oblique Offering’

Последни публикации

  • С дъх на море
  • Как да докажем трудовия си стаж от друга държава?
  • Възходът на духа
  • Министерствата на отбраните
  • УНСС отличи най-добрите си студенти
  • Вестникарска работилница на „Аз-буки“ в Разград
  • Бивши ученици от Eзиковата гимназия в Сливен учредиха стипендии
  • Признание за педагогическа работа
  • Започва работа по нови промени в Просветния закон
  • Училище без телефони и с активно начало на деня
  • Празник на химията 2026
  • Хоризонтът на паметта
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Наградиха трите победителки в XV издание на Националната програма „За жените в науката“
  • Близо 90 компании се запознаха с новата програма за дуално обучение – „ДОМИНО 2“
  • „Аз-буки“ награди автори на научни статии
  • В Министерския съвет: Над 17 млн.лв. за нови градини, училища и спортни площадки
  • Подготовката за кризи влиза в училищата
  • Училището в село Орешак с нов кабинет по български език и литература
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Без телефони в клас и с ограничаване на достъпа до социални мрежи предпазваме децата си
  • Софийският университет отбеляза патронния си празник
  • Близо 400 учители се включват в специализирани курсове за практически умения

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"