"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Disruptive Technologies Risk Management

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
13-12-2024
in Uncategorized
A A

Miglena Molhova-Vladova,
Ivaylo B. Ivanov
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-dis

Abstract. Advanced technologies and related business models that disrupt the existing market structure weaken the position of certain professional and social groups at the expense of others, thereby posing significant threats to the efficient operation of businesses. The disruptiveness of technology results in turbulent and chaotic processes in the environment with strong dynamics, rapid changes, increased uncertainty and unpredictability, increased complexity of systems, shorter decision times. Following the 4-dimensional framework of technological and market aspects of disruptive technologies, which evaluates the disruptive potential of technologies, considering the level of novelty addressed in the formulation and solution of a technical problem and the market demand structure with the existing information asymmetry on it, the current paper aims at proposing a model of risk management to assess the risks associated with the development and deployment of disruptive technologies, which in the face of continuous technological change is a must for any economic activity aimed at creating value and competitive advantage.
Keywords: disruptive technologies, evaluation of disruptive potential, risk management, disruption as a risk factor

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailOntology of the Digital Culture: World Trends and Chinese Advanced Experience Default ThumbnailContent, Functional and Technological Features of the Development of Civic Skills for Students from Bulgarian Schools Abroad Default ThumbnailLegal Framework of Bulgarian Trade Agencies and Consulates (1891 – 1918) Default ThumbnailStudent’s Attendance and Professor Imposed Requirements as Determinants of Academic Achievements
Tags disruption as a risk factordisruptive technologiesevaluation of disruptive potentialrisk management

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Defining Cognitive, Behavioural and Environmental Factors in Enhancing the Value of Artificial Intelligence in Business

Next article

Humans and Human-Centric AI in Idustry 5.0: Efficient Collaboration or Unethical Competition

Next article

Humans and Human-Centric AI in Idustry 5.0: Efficient Collaboration or Unethical Competition

The Dual Impact of Artificial Intelligence: Catalyst for Innovation or Threat to Stability

A Study of the Implementation of Pension Schemes in Industrial Enterprises in The United Kingdom, France and Germany

Последни публикации

  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"