"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Analysis of Program Models of Cognitive Processes Automation

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
04-10-2024
in Uncategorized
A A

Valentin Atanasov
Shumen University “Konstantin Preslavski”
Aneliya Ivanova
"Angel Kanchev", University of Ruse (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/str2024-5s-24-ana

Abstract. The current definition of the hardware-program implementation defining mathematical models for cognitive-process domains, in other words, announced as the trading-based name "Artificial Intelligence", could raise serious arguments. The main reason for this issue is rooted in the entirely non-engineering aspect in which such models are being presented to the public with an intentional incarnation of non-existent functionality. There is a rising trend of user access and usage of such technology, which reaches nearly 1.8 billion visits per month. Rapidly spreading boundaries of potential application of the trading-based name “аrtificial intelligence” covers vast areas of human activity.
It should be denoted that in certain cases a parallel could be made between discoveries made in the exact sciences and the consequences of their incomplete understanding and application - for example, the underestimated risk of radium-226 application, which consequences were wrongly ignored. It is important for humanity not to repeat the same mistake and despite the euphoria of "artificial intelligence", it is necessary to refine the concepts and pay attention to the semantic, generative, and anthropological problems that the invasion of this technology poses.
Keywords: cognitive models; cognitive machine; cognitive process; cognitive automation; logical machine reactions

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Use of Artificial Intelligence in Teaching Bulgarian as a Foreign Language Default ThumbnailPerception and Evaluation of Text from an Interview with a Real Person and an Interview with an Artificial Intelligence Default ThumbnailArtificial Intelligence In Scientific Research Default ThumbnailArtificial Intelligence in Advanced Learning: Opportunities and Challenges
Tags изкуствен интелекткогнитивен процескогнитивна машинакогнитивни моделилогически машинни реакции

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Development and Integration of Audio and Visual Micro-Resources in the Learning Process through the Use of Artificial Intelligence Systems

Next article

Research and Application of The PDCA Cycle in Artificial Intelligence Management Systems

Next article

Research and Application of The PDCA Cycle in Artificial Intelligence Management Systems

Possibilities for the Application of Artificial Intelligence Systems in the Education of Students of Pedagogical Specialties

Меките умения са нашето скрито знание

Меките умения са нашето скрито знание

Последни публикации

  • Иво Величков, психотерапевт: Не децата, а родителите имат нужда от психолог
  • Министър Красимир Вълчев се срещна с новоизбрания Управителен съвет на АБУЧ
  • С внимание към всяко дете
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по география
  • Това е истински събор – с хора́ и песни на мегдана
  • Образователната комисия в НС даде зелена светлина на промените в Просветния закон
  • Учредиха асоциация на учителите по ромски език
  • Лекар от „Пирогов“ е сред отличниците на Европейското дружество по кардиология
  • Приложение за уверени майки
  • Снимка на броя: Лятно вдъхновение
  • Отпуска поради лични и семейни причини
  • Електронни бази данни или електронни база данни
  • 2,6 млн. лева за осигуровки на учениците в дуално обучение
  • 37 млн. лева за работа с деца и ученици, застрашени от отпадане от образованието
  • Още 202 млн. лв. по Програма „Образование“
  • МОН проверява социално-педагогически интернат
  • Започнаха дебати за промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Лятна програма за деца в Националния археологически институт с музей при БАН
  • 485 учители обучени по „Успех за теб“
  • В Антарктида за 6 години не се е натрупал нов лед
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по биология
  • Филиалът на Русенския университет „Ангел Кънчев“ официално получи сградата на бившия Тараклийски университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"