"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Mathematics and Informatics Contents of Mathematics and Informatics, 2023

Mathematics and Informatics, Number 6/2023, Volume 66

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
30-11-2023
in Contents of Mathematics and Informatics, 2023
A A

Mirror (left-recursive) Gray Code

Valentin Bakoev
”St. Cyril and St. Methodius” University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2023-6-1-mir

Abstract. Here we consider a version of the Binary Reflected Gray Code (BRGC, or Graycode for short), called the mirror Gray code – in parallel and in comparison to the Gray code. We discuss some sources where the two codes are not distinguished and the reasons why…

SEE MORE

 

 

 

 

Tasks from Online Competition “VIVA Mathematics with а Computer”: a Resource for Work in STEM Centers

Georgi Gachev, Petar Kenderov, Toni Chehlarova
Institute of Mathematics and Informatics,
Bulgarian Academy of Sciences

https://doi.org/10.53656/math2023-6-2-the

Abstract. It is shown how a well-known task, also used in the „VIVA Mathеmatics with Computer“ and “Theme of the Month” online competitions, can become a base for
regular classes and/or explorations in school STEM centers...

SEE MORE

 

 

 

 

The Construction of Valid and Reliable Test for the Divisibility Area

Daniela Zubović, Dina Kamber Hamzić
Faculty of Science, University of Sarajevo (Bosnia and Hercegovina)

https://doi.org/10.53656/math2023-6-3-the

Abstract. Understanding divisibility at the primary school level is a strong predictor of
students’ mathematical achievements in secondary education…

SEE MORE

 

 

 

 

Quality of Blended Learning Courses: Students’ Perspective

Silvia Gaftandzhieva1), Rositsa Doneva1), Sadiq Hussain2),
Ashis Talukder3,4), Gunadeep Chetia2), Nisha Gohain2)
1)University of Plovdiv “Paisii Hilendarski” – Plovdiv (Bulgaria)
2)Dibrugarh University – Dibrugarh (India)
3)Khulna University – Khulna (Bangladesh)
4)Australian National University – Canberra (Australia)

https://doi.org/10.53656/math2023-6-4-qua

Abstract. This research paper focuses on studying students’ perspectives on the quality of online course developed to support traditional face-to-face learning, specifically exploring their satisfaction levels….

SEE MORE

 

 

 

 

 

Mistakes from the School Mathematics that Impact Students’ Performance in Mathematics Competitions: an Example

Nadezhda Aplakova
Sofia University

https://doi.org/10.53656/math2023-6-5-mis

Abstract. The knowledge and skills a student needs in order to perform well on mathematics competitions are usually more and at a higher level compared to school mathematics...

SEE MORE

 

 

 

 

 

Leontief Model with MS Excel Solver

Velika Kuneva1), Mariyan Milev2)
1)Agricultural University – Plovdiv, Bulgaria
2) Sofia University "St. Kliment Ohridski"

https://doi.org/10.53656/math2023-6-6-leo

Abstract. This article presents an applied solution of the Leontiev's balance model using MS Excel software...

SEE MORE

 

 

 

 

Twenty-seventh Junior Balkan Mathematical Olympiad

Ivaylo Kortezov, Miroslav Marinov
Institute of Mathematics and Informatics,
Bulgarian Academy of Sciences

https://doi.org/10.53656/math2023-6-7-twe

Abstract. Тhe paper includes problems from the team selection tests for the national team for JBMO 2023, as well as model solutions and short comments on the performance of the contestants...

SEE MORE

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailMathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66 Default ThumbnailMathematics and Informatics, Number 2/2023, Volume 66 Default ThumbnailMathematics and Informatics, Number 3/2023, Volume 66 Default ThumbnailMathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Strategies for Policy in Science and Education, Number 6s/2023, Volume 31

Next article

Annual contents

Next article

Annual contents

Висшистите предпочитат България

Висшистите предпочитат България

Сънародници издигат паметник на светите братя Кирил и Методий в Малага

Сънародници издигат паметник на светите братя Кирил и Методий в Малага

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев откри обновено студентско общежитие в Пловдив
  • Медицинският университет в Плевен въведе лаборатория по анатомия с добавена реалност
  • Нобел за квантова физика в макромащаб
  • Университетът по хранителни технологии в Пловдив ще си партнира със Световната организация по туризъм
  • Център с лаборатория за изследване на аутизма отвори врати в Софийския университет
  • Нова детска градина в Асеновград с финансиране от МОН
  • Разработка на INSAIT е сред водещите статии на топ форум за компютърно зрение и изкуствен интелект
  • 12 отличени с наградите „Джон Атанасов“
  • Министър Красимир Вълчев: За да расте икономиката, ще са ни нужни повече дигитални създатели
  • Разгадани тайни на имунната система донесоха Нобел за медицина на трима учени
  • Таня Михайлова поздрави учителите в Тетевен
  • „Аз-буки“ с премиера на детска книга
  • Първа среща на българските неделни училища в Австрия
  • Малена Замфирова е номер едно в Европа сред младите спортисти
  • РУО – София-област, приветства 72 млади учители
  • Николай Дойчинов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Хубавата снимка идва от емоцията, която снимащият е преживял
  • Училищният психолог подкрепя всички ученици
  • Проф. Томас Цурбухен, бивш научен директор на НАСА: Технологиите могат да помогнат за адаптиране към промените на Земята
  • Когато историята е страст
  • В очакване на Нобеловите награди за 2025 г.
  • Милена и Паола, които ще учат децата да станат мислещи хора
  • 90% от шестокласниците се явиха на национално онлайн изследване по математика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"