Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. “Български език и литература” 2023 г.

Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2023, година LXV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
09-11-2023
в Съдържание на сп. “Български език и литература” 2023 г.
A A

Към преосноваването на обучението по литература върху компетентностния подход (Наблюдения върху съпоставки, осъществени от зрелостници, на интерпретации на дадена тема в два художествени текста)

Адриана Дамянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-AD

Резюме. В изложението се изследват осъществени от зрелостници 181 съпоставки на интерпретациите на дадена тема в два художествени текста, от които единият – неизучаван, доколкото се приема, че именно чрез такива задачи може да се оцени степента на овладяност на конкретна компетентност…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Четене на учебно-образователни текстове на занятията по български език в средното училище (Методологични и технологични аспекти)

Ангел Петров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-Р

Резюме. В статията се представят идеи за четене на учебно-образователни текстове в часовете по български език в прогимназиалния и в двата гимназиални етапа на средното училище…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Модел за обучение по четене при ограничено владеене на български език

Антония Радкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-АР

Резюме. Статията разглежда характеристиките на четенето при ограничена комуникативна и езикова компетентност…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Conversations about Reading (Analysis of Data from Interviews with Students)

Despina Vasileva
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-DS

Abstract. The problem of developing students’ reading skills has been extensively discussed in the scientific literature…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Защо (не) четем литературни текстове?

Наталия Христова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-NS

Резюме. Статията спира вниманието си върху обезпокоителния отлив от четенето на литература при децата и младите хора днес…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Ученически нагласи към четенето през погледа на учителя

Аглая Маврова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-AM

Резюме. Статията проследява мненията на учители за отношението на учениците, на които преподават, към четенето…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Читателски нагласи и практики: италианският опит (Oбзор на статистически данни)

Мая Падешка
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-MP

Резюме. В настоящата статия ще бъдат представени актуални статистически данни от проучвания и анкети, разкриващи читателската активност през последните години в Италия…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Взаимодействие между езиковите дисциплини в средното училище с цел подобряване уменията на учениците за четене

Евелина Миланова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-EM

Резюме. В статията се проучват възможностите за реализиране на междупредметни връзки при езиковите дисциплини в средното училище с цел подобряване уменията на учениците за възприемане на информация от писмени източници…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Нагоре по стълбата на четенето

Весела Еленкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-VS

Резюме. Статията се обръща към „най-ниските етажи“ на четенето в опит да формулира предположения какви условия за преодоляването на някои затруднения могат да създадат училището и семейството заедно…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Овладяване на стратегии за четене, чрез които се развива творческото мислене на учениците

Невяна Иванова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-NI

Резюме. Целта на статията е да се покаже, че подобряването на резултатите в училище може да започне с прилагане на правилни стратегии за четене на текстове…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 1/2023, година LXV Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 2/2023, година LXV Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 4/2023, година LXV Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 6/2023, година LXV

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Овладяване на стратегии за четене, чрез които се развива творческото мислене на учениците

Следваща статия

Министър Галин Цоков: „Над 500 годишно са научните публикации в изданията на МОН“

Следваща статия
Министър Галин Цоков: „Над 500 годишно са научните публикации в изданията на МОН“

Министър Галин Цоков: „Над 500 годишно са научните публикации в изданията на МОН“

Развиваме изкуствения интелект с Япония

Развиваме изкуствения интелект с Япония

1,039 млрд. лв. повече  за образование през 2024 г.

1,039 млрд. лв. повече за образование през 2024 г.

Последни публикации

  • По-добре програмист, отколкото танцьор
  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически поректа бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология
  • Експерти от България и Румъния обсъждат социалните измерения на висшето образование
  • Пътни полицаи разговарят с ученици за рисковете на пътя в Пловдив
  • 115 учители споделят добри практики от обучения по религия
  • Националният музей на образованието с обучения за иновативни и алтернативни подходи в образованието
  • 78. СУ „Христо Смирненски“ издаде книга с приказки на деца със специални потребности
  • 76 майсторски класове надграждат квалификацията на учителите
  • Третият салон на съвременната българска литература за деца и юноши събра в Италия над 40 участници
  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"