Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Conversations about Reading (Analysis of Data from Interviews with Students)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
09-11-2023
в Uncategorized
A A

Despina Vasileva
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-DS

Abstract. The problem of developing students’ reading skills has been extensively discussed in the scientific literature. The statements are diverse—from the conviction that Bulgarian students do not read enough or do not have sufficiently developed skills, to the opposite opinion that reading has not been ignored, but the approach, patterns, and ways in which it is carried out have changed. The article presents data from a qualitative study on five group interviews, with six students participating in each. The data obtained are heterogeneous. Factors such as family environment, type of school, family reading practices have a significant impact on students’ attitudes towards reading and their reading practices. Differences are observed in terms of students’ motivation to read and educate themselves, in terms of the type of school, in attitudes towards reading. The data show that students do not prefer fiction, but choose short texts with more visual content associated with easy to perceive and process information.
Keywords: interview; students’ reading practices; educational inequality

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРефлексивният подход при формиране на личностни и социални компетентности чрез учебно съдържание в контекста на бежанската проблематика Default ThumbnailInclusive Education in the Course of Social Studies Default ThumbnailМодел за оценка на рецептивния език при деца от предучилищна възраст Default ThumbnailVirtualistic Transcendentalism as a Concept of Systematic Critical Metaphysics. The Pentalogy of Valentin Kanawrow

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Модел за обучение по четене при ограничено владеене на български език

Следваща статия

Защо (не) четем литературни текстове?

Следваща статия

Защо (не) четем литературни текстове?

Ученически нагласи към четенето през погледа на учителя

Читателски нагласи и практики: италианският опит (Oбзор на статистически данни)

Последни публикации

  • Върховният административен съд окончателно: Студентите в платена форма на обучение също имат право на стипендия
  • Столичната община пита родителите как избират детска ясла и градина
  • Видинското училище „Любен Каравелов“ откри нови кабинети по роботика
  • Министерствата на отбраните
  • Зам.-министър Петър Николов подкрепи иновативен училищен проект в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Проведе се Х юбилейно издание на „Наука на сцената“ в Севлиево
  • Нов STEM център променя обучението в ОУ „Двайсти април“ – Панагюрище
  • EXPLORER – програмата, която задържа таланти в България
  • Десет учители с наградата „Константин Величков“ за принос към образованието
  • 150 години просвета в с. Крайници
  • Бялата лястовица на Варна
  • Детска градина „Слънце“ е първата в Кюстендил със STEM кабинет
  • Отлагат втората атестация на учителите
  • По случай 30-ата си годишнина Националната агенция за оценяване и акредитация учреди и връчи награди за добри практики
  • „Алея на будителите“ във Видин
  • Министър Вълчев: Национална политика трябва да свързва образованието с пазара на труда
  • Третокласници от СУ „Цар Симеон Велики“ на гости в Административния съд във Видин
  • Google с ново дарение от 1 000 000 долара за INSAIT
  • България и Китай ще засилят сътрудничеството си в науката, технологиите и иновациите
  • Търсят се добри практики в областта на STEM преподаването
  • Министерство на иновациите подкрепя с 10 млн.лв. проект на БАН за лазерно индуциран управляем ядрен синтез
  • Посрещнаха новопостъпилите млади учители в столичната образователната система

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"