Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Стратегии за управлението на качеството на образование

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-10-2022
в Uncategorized
A A

Снежанка Д. Георгиева
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/str2022-5-4-str

Резюме. Качеството на образование е основна цел на политиките на различните нива на управление – национално, регионално, местно и институционално. В статията, въз основа на областите на качество и техните характеристики според държавния образователен стандарт за инспектиране, са обобщени варианти на стратегии, значими за постигане на тази основна цел като визия за развитие на институциите, част от системата на предучилищното и училищното образование. Предлагат се и други конкретни стратегии според състоянието на качеството в институцията и мерките за повишаването му. Идентифицират се потребности от разработване на дългосрочни планове и се анализират практики за интегрирани подходи за постигане на качествено образование. Обръща се внимание на ролята на сътрудничеството в училищните организации, ангажираността и мотивацията на педагогическите колективи за постигане на институционалните цели.
В тази връзка, се поставя акцент върху интегрираното взаимодействие между участниците в образователния процес при избора на подходяща стратегия или комплекс от стратегии в зависимост от условията на функциониране на институциите и постигнатите резултати от дейността. Обръща се внимание на ролята на проучването на удовлетвореността на учители, родители и ученици от качеството на образователната услуга и на участието на заинтересованите страни в осигуряването на качество като основа за ефективност на стратегиите за развитие на институциите.
Ключови думи: стратегия за развитие; качество на образованието; сътрудничество за осигуряване на качество

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAddressing the Problem of Surplus School Places in a Municipality; Based on a Taxonomy of Educational Default ThumbnailПравото на образование на децата със специални образователни потребности Default ThumbnailIdeas for Civil Society and Association through the Prism of Public Law Default ThumbnailFundamental Uncertainty in Clinical Judgment: A Phenomenological Perspective

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Sustainable Professional Development Through Coaching: Benefits for Teachers and Learners

Следваща статия

Self-Assessment – a Component of the Competence-Based Training in the Profession “Applied Programmer”

Следваща статия

Self-Assessment – a Component of the Competence-Based Training in the Profession “Applied Programmer”

Формиране на модел за иновативни стратегии на университетите в България

Един съвременен поглед към природата в предучилищното образование

Последни публикации

  • Министерство на иновациите подкрепя с 10 млн.лв. проект на БАН за лазерно индуциран управляем ядрен синтез
  • Посрещнаха новопостъпилите млади учители в столичната образователната система
  • РУО – Варна, с фокус върху позитивното образование
  • Младежи от Бургас обединиха усилия срещу насилието
  • Професионалната техническа гимназия в Габрово ще обучава бъдещи пилоти на дронове
  • Опознай България чрез игра
  • Наши изследователи търсят как да заменят в батериите скъпия литий с евтиния натрий
  • Българските ученици с четири медала от Младежката международна олимпиада по астрономия и астрофизика
  • Красива заплаха се разпространява в САЩ
  • Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV
  • В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива
  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Проект на МОН с отличие за подобряване на хранителните навици на децата в детските градини
  • „Пресичам безопасно с TEDI“ гостува в ОУ „Антон Страшимиров“ – Бургас
  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • INSAIT създаде модел, който дава на роботите триизмерен пространствен интелект
  • Приобщаването и интеграцията са във фокуса на работата на МОН

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"