Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Взаимоотношения между очакванията за треньорска ефективност, емоционална интелигентност и лидерски стилове при треньори по футбол в България

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-06-2022
в Uncategorized
A A

Татяна Янчева, Ганчо Проданов
Национална спортна академия „Васил Левски“ – София

https://doi.org/10.53656/str2022-3-5-cor

Резюме. Увереността на треньорите в собствените способности, уменията им за разпознаване и контрол на емоциите, както и изборът на поведение според редица автори влияят върху тяхната реализация и постигнатите спортни резултати.
Целта на настоящото изследване е да разкрие взаимовръзките между очакванията за треньорска ефективност, емоционалната интелигентност и лидерските стилове при българските футболни треньори.
Обект на изследването са 172 футболни треньори на възраст между 20 и 56
години, с различно ниво на квалификация (лиценз), възрастова група на състезателите, треньорски опит и опит като футболисти. За постигане на целта използвахме: 1) Coaching Efficacy Scale (CES) (Feltz et al. 1999); 2) Emotional Intelligence Scale (EIS) (Schutte et al. 1998); 3) Revised Leadership Scale for Sport (RLSS) (Zhang et al. 1997).
Резултатите разкриват значителни корелационни зависимости между подскалите на треньорската ефективност, емоционалната интелигентност и част от подскалите на лидерските стилове, както и между подскалите на емоционалната интелигентност и лидерските стилове.
Установени са статистически значими различия между треньорите в зависимост от квалификацията, възрастта и стажа. Резултатите от регресионния анализ разкриват, че повишаването на нивата на емоционална интелигентност влияе положително върху нивата на треньорската ефективност. Треньорската ефективност не влияе пряко върху лидерските стилове, което се различава от публикуваните данни в специализираната литература.
Ключови думи: треньорска ефективност; емоционална интелигентност; лидерски стилове; треньорско поведение; футболни треньори

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНови методи на преподаване по природни науки – „Разбиране по дизайн – разработване на урока отзад напред“ Default ThumbnailХерметични влияния в съчиненията на константин костенечки Default ThumbnailНаблюдения върху войнушкото стопанство в казите Филибе и Татар пазарджик през XVI – началото на XVII век Default ThumbnailЩрихи от композитното словообразуване в банатските преводи на Новия завет

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Публичното разбиране на науката в мрежовия свят

Следваща статия

Образование за устойчиво развитие – практико-приложни аспекти

Следваща статия

Образование за устойчиво развитие – практико-приложни аспекти

Политики в образованието по туризъм, компетенции и стимули за развитие

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2022, година XXX

Последни публикации

  • Област „Образование“ получава най-високата оценка в „Бележник 2025“ на Националната мрежа за децата
  • УНСС отбелязва 105 години от създаването си
  • Националният STEM център отваря врати до година
  • Над 50 000 зрелостници на матура по български език и литература
  • Библиотеката на Софийския университет представя история на букварите
  • Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев бе отличен от Съюза на народните читалища
  • Панорама на средното образование се проведе в Монтана
  • Министър Вълчев с последна информация за организацията на матурите
  • Заедно сме по-добри
  • Магията на думите
  • Шимпанзета оказват първа помощ
  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"