Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект в проектно ориентираното обучение

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-02-2025
в Uncategorized
A A

Стойка Чакърова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Факултет по славянски филологии

https://doi.org/10.53656/voc24-4-05

Резюме. В статията се анализират възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект (ИИ) в образованието. Коментирани са някои дефицити в развитието на личността на ученика, които могат да възникнат като последици от небалансираната употреби в на ИИ обучението. Предложен е методически модел на проектно ориентирано обучение, в който се предвижда използването на ИИ (в частност ChatGPT) като инструмент при работата по проект. Изследват се аспекти от възможното му негативно влияние върху мотивацията за четене, учене, критическо мислене, психологическото и моралното развитие на младия човек и др. Извеждат се някои педагогически принципи при използването на ИИ в обучението, включително формиране на нагласа за критично отношение към генерираните от него продукти и формиране на модели за работа с ИИ, в които той да се възприема като помощен инструмент за достигане до собствени решения, а не като автор на такива или като авторитет.
Ключови думи: изкуствен интелект, ChatGPT, проектно ориентирано обучение, мотивация за учене

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailChatGPT и влиянието му върху умението за четене Default ThumbnailUsing AI to Improve Answer Evaluation in Automated Exams Default ThumbnailИзкуственият интелект в бизнеса – финансови, икономически и маркетингови аспекти Default ThumbnailАнализ на програмните модели за автоматизиране на когнитивни процеси
Етикети: ChatGPTизкуствен интелектмотивация за ученепроектно ориентирано обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Проблемно ориентирано обучение като възможност за развиване на критическото мислене на учениците

Следваща статия

Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор

Следваща статия

Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор

Дейности за стимулиране на творческите способности на ученици (обучение по български език в прогимназиален етап)

Заместник-министърът на образованието и науката инж. Таня Михайлова се включи в честването на 140-годишнината от основаването на Професионалната държавна търговска гимназия "Димитър Хадживасилев" в Свищов

Зам.-министър Таня Михайлова участва в отбелязването на 140-годишнината на Търговската гимназия в Свищов

Последни публикации

  • В градовете охлаждане няма
  • В над 400 училища ще се проведе матура по профилиращ предмет или по професия
  • Бърза писта за таланти
  • Малкото училище с големите успехи
  • От Рим и Неапол до Пловдив и остров Света Анастасия
  • „Написаното остава. Пиши правилно!“ вече е в продажба
  • Учени са разработили „кожа в спринцовка“
  • Зрелостниците писаха по Яворов и за силата да прощаваш
  • 11-годишната Рая от Варна покори Балкана
  • Магията на музиката
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: В 167 училища ремонтите продължават
  • Може ли шефът да ви задължи да карате личната си кола по работа?
  • Три златни и един сребърен медал за най-доброто представяне на България на Международната олимпиада по астрономия и астрофизика
  • За множественото число на нарицателното тикток
  • „Облякоха“ площада в Кюстендил в риза от 1200 кв. м
  • Семейството е най-големият ресурс за развитие на детето
  • Списанията на „Аз-буки“ с нова платформа за подаване на ръкописи
  • Снимка на броя: Малки творци в музея
  • Нови началници на четири Регионални управления на образованието
  • Нови правила за изследователско висше училище
  • Образователни маршрути за 64 000 ученици
  • 280 образователни институции с нови директори

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"