Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Математика и информатика Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2024 г.

Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-11-2024
в Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2024 г.
A A

Върху задача 3 от Международната олимпиада по математика 2024 година

Драгомир Грозев
Институт по математика и информатика
Българска академия на науките – София (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-1-ont

Резюме. Статията е посветена на решаването на Задача 3 от Международната олимпиада по математика (МОМ) 2024. Задачата е с много проста формулировка и изглежда измамно лесна, но тя затрудни много от участниците, включително българските състезатели…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Възможности за изграждане на междупредметни връзки математика – информатика

Елена Каращранова, Ирена Атанасова, Надежда Борисова
Природо-математически факултет
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-2-opp

Резюме. Изграждането на междупредметни връзки в обучението спомага както за постигането на трайни знания, така и за придобиването на практически умения…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Анализ на размерностите – необходимо условие за прилагане на математически модели

Георги Гачев
Институт по математика и информатика
Българска академия на науките – София (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-3-dim

Резюме. Статията представя анализ на размерностите като необходимо условие за правилното прилагане на математически модели в практиката…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Методът на спомагателните успоредни равнини при изследване вида на сеченията на тор с равнина

https://doi.org/10.53656/math2024-6-4-the

Ирена Първанова 1), Венцислав Радулов 2)
1) Факултет по приложна математика и информатика
Технически университет – София (България)
2) Минно-електромеханичен факултет, Минно-геоложки университет – София (България)

Резюме. Статията разглежда изследване и определяне вида на кривите, които се получават при пресичане на тор с равнина с помощта на методите и средствата, използвани в дескриптивната геометрия…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Използване на Visual Basic for Applications в Excel за развитие на уменията на учениците в областта на програмирането

Стефка Анева, Елена Тодорова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ – Пловдив (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-5-usi

Резюме. В настоящата статия е представен един подход за развитие и усъвършенстване на практическите и приложните умения на учениците в областта на програмирането, с използване на възможностите на Visual Basic for Applications в Excel…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Teaching Future Mathematics Teachers to solve Problems with Parameters: Ukrainian Experience

Alla Prus, Ivan Lenchuk
Department of Algebra and Geometry
Ivan Franko State University – Zhytomyr (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-6-tea

Abstract. The professional development of Mathematics teachers is one of the important areas of the research. We consider the ability to solve problems with parameters as a significant indicator of competence of a teacher of Mathematics…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Artificial Intelligence in Cybersecurity: Rigorous Critical Review, Methodological Challenges and Future Research Directions

Maria Mpitsi
Faculty of Mathematics and Natural Sciences
South-West University – Blagoevgrad (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-7-art

Abstract. This paper offers a critical review of the applications of AI in cybersecurity, focusing on the recent trends of automation in threat detection, enhancement of response strategies, and prediction of vulnerabilities…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Как Пощите се грижат за писмата и пратките

Следваща статия

Министър Галин Цоков: Ще подкрепим разкриването на българско неделно училище в Сингапур

Следваща статия
Министър Галин Цоков: Ще подкрепим разкриването на българско неделно училище в Сингапур

Министър Галин Цоков: Ще подкрепим разкриването на българско неделно училище в Сингапур

Дни на кариерата в УНСС

Дни на кариерата в УНСС

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII

Последни публикации

  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца
  • Учебната година в ОУ „Неофит Рилски“ в Габрово започва с нов физкултурен салон и STEM център
  • ТУЕС с нов корпус в „София Тех парк“
  • Министър Красимир Вълчев в първия учебен ден: Учителите имат нужда от подкрепата ни
  • Ресурсен учител учи децата как да общуват с „различните“ от тях
  • Приветствие на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за първия учебен ден
  • Най-новото училище в Германия е „Алеко“
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"