Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Задачите от онлайн състезанието „VIVA Математика с компютър“ – ресурс за работа в STEM центровете

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-12-2023
в Uncategorized
A A

Георги Гачев, Петър Кендеров, Тони Чехларова
Институт по математика и информатика,
Българска академия на науките (България)

https://doi.org/10.53656/math2023-6-2-the

Резюме. Показано e как една известна задача, използвана и в онлайн състезанията „VIVA Mатематика с компютър“ и „Тема на месеца“, може да стане основа за занятия/разглеждания в училищните STEM центрове и в извънкласните форми на работа. Задачата е свързана с частен случай от класическата теорема на Холдич (Holditch 1858) и позволява развитие на различни съдържателни изследвания с помощта на системата GeoGebra. Описанa е структурата на необходимите за тези изследвания помощни GeoGebra файлове.
Анализът на резултатите на участниците в споменатите състезания, които са решавали тази задача, дава основание да се счита, че разглежданията в статията са достъпни за учениците от прогимназиите и гимназиите. Освен за работа в STEM центровете статията може да се използва при подготовка за участие в състезанието „VIVA Математика с компютър“, както и за развитие на умения за работа върху самостоятелнo ученическо
изследване. Съдържанието на статията би било от полза и при подготовката на бъдещите учители.
Ключови думи: изследователски подход в образованието; STEM образование; теорема на Холдич; онлайн състезание; дигитална компетентност; GeoGebra

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailОбразование за устойчиво развитие – практико-приложни аспекти Default ThumbnailМедийната грамотност – (не)изгубена кауза (А. Ефтимова, Твърдят непознати. Езикови маркери за (не)достоверност в медийния текст) Default ThumbnailApplication of the Competency Model in Business Administaration Higher Education in Horizon 2030 Default ThumbnailЗа съвременната организация на религиозния опит, или как е възможно да бъдеш „вярващ, но не религиозен“

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Mirror (left-recursive) Gray Code

Следваща статия

The Construction of Valid and Reliable Test for the Divisibility Area

Следваща статия

The Construction of Valid and Reliable Test for the Divisibility Area

Quality of Blended Learning Courses: Students’ Perspective

Пример за грешки от училищната математика, които влияят на представянето на учениците на математически състезания

Последни публикации

  • Децата на Варна превръщат лятото в учебно приключение
  • Родители и деца учат математика чрез приказки
  • Награди за ученик и клас на годината в Кюстендил
  • Деца ще създават роботи, крачкомери и алармени системи
  • Тракийският университет открива факултет „Дигитални и зелени технологии“
  • ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ бе домакин на Erasmus+ Staff Week
  • Неделните училища в чужбина се събират във Велико Търново
  • България подкрепя удвояването на европейския бюджет за научни изследвания и иновации
  • Държавният глава отличи световните шампионки във волейбола
  • 42 студенти на стаж в АЕЦ „Козлодуй“ по програма „Ядрени хоризонти“
  • Най-добрите астрономи с интензивен лагер
  • Снимка на броя: Звездният отбор
  • Могат ли да ме уволнят, ако имам ТЕЛК?
  • „Аз-буки“ подписа меморандум за сътрудничество с УНСС
  • Представи си шест кокошки!
  • От 245 деца в Кюстендилско едва 10 – 15 се връщат в клас
  • Кабинетът предлага Висшето училище по сигурност и икономика в Пловдив да се нарича Академия по национална и информационна сигурност
  • 137 работодатели ще сключват договори за обучение на студенти
  • Прецизираха Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав
  • В Министерския съвет отпуснаха над 18,5 млн. лв. за обезщетения в образованието
  • Четири медала за България от Централноевропейската олимпиада по информатика
  • 526 иновативни школа от есента

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"