Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

„Задачата на преводача“ на Валтер Бенямин и невъзможността за пряко съобщение

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-12-2021
в Uncategorized
A A

Кристиян Енчев
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-05

Резюме. В текста са анализирани възможностите да бъде мислен чистият език като указан при сговарянето на начини на имане предвид в превода. Този език е в определен смисъл „регулативна идея“ и следва да бъде освободен в преводната дейност. Съществено е разграничаването на начините на имане предвид и иманото предвид, на назованото в чистия език и „преназованото“ в човешките езици. Една от тезите в този текст – че езикът в самоотнасянето си претърпява автомодализация, – осъществява връзката с разбирането на Киркегор относно невъзможността за пряко съобщение. Указването на непреводимото е възможност в езика на преводача да се вмъкне като указано изплъзващото се в превода и по този начин да се въведе употребата на един пречупен език. Събуждането на „ехото на оригинала“ означава едно „мислене повече“ (по Кант) посредством фигурата.
Ключови думи: чист език; човешки език; регулативна идея; автомодализация; пречупен език; фигура

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailGrand Vizier Köprülü Mehmed Pasha’s Fortifications along the Northern Black Sea Coast Default ThumbnailСъвременни подходи за изследване на неравенството като социално-педагогически проблем Default ThumbnailChallenges to Investments in Solar Energy in The EU in Its Quest for Energy Independence Default ThumbnailКомпоненти на учебната среда и тяхното влияние върху процеса учене на учениците

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

A Discriminative Ontology for Future Selves

Следваща статия

Артефакти 2. Виртуална и реална относителност

Следваща статия

Артефакти 2. Виртуална и реална относителност

Questioning the Role of Moral AI as an Adviser Within the Framework of Trustworthiness Ethics

Концептуализирането на художника в артист: иновации, игри и импровизации

Последни публикации

  • Шест ученически поректа бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология
  • Експерти от България и Румъния обсъждат социалните измерения на висшето образование
  • Пътни полицаи разговарят с ученици за рисковете на пътя в Пловдив
  • 115 учители споделят добри практики от обучения по религия
  • Националният музей на образованието с обучения за иновативни и алтернативни подходи в образованието
  • 78. СУ „Христо Смирненски“ издаде книга с приказки на деца със специални потребности
  • 76 майсторски класове надграждат квалификацията на учителите
  • Третият салон на съвременната българска литература за деца и юноши събра в Италия над 40 участници
  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"