Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

За някои методически принципи в специализираното чуждоезиково обучение за професията

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-12-2021
в Uncategorized
A A

Силвия Василева
Университет за национално и световно стопанство

https://doi.org/10.53656/for21.64prin

Резюме. Статията разглежда необходимостта от прилагане на специфични методически принципи в обучението по специализиран чужд език и такъв за професията поради засиления интерес на обучаемите към него. Поставя се акцент върху същността на понятието специализиран икономически език и на метода на дейностно ориентираното обучение. Споменават се нужните стратегии за неговото прилагане. Развитието на умението за активно езиково действие се благоприятства най-вече от използването на минимално структурирани учебни ситуации (автентичност). Споменава се конструктивисткия принцип да се създават полимодулни условия, които да включват субективния опит на обучаемия и да стимулират решаването на зададен проблем. За целта се набляга на специализираното съдържание и неговата специфика, както и на точното му локализиране във вертикалното разслояване на специализирания език. Разглежда се работата със специализиран текст и се дава пример с един от дескрипторите на Общата европейска референтна рамка. При работа се имат предвид принципите на конкретна отнесеност към дисциплината, качеството на учебните материали пред тяхното количество, систематизираността и ориентацията към съдържанието пред това на формата.
Ключови думи: дейностна ориентираност; полимодулност; конкретна специализирана насоченост

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКнига за историята на българското висше инженерно образование Default ThumbnailБългарска адаптация на Въпросника за измерване на дистрес на идентичността Default ThumbnailСтихосбирката „Пролетен вятър“ от Никола Фурнаджиев – авангард и „родно“ Default ThumbnailУсвояване на речниковия състав на езика чрез съпоставка на официални преводи и превод от изкуствен интелект

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

К вопросу о содержании функциональной грамотности

Следваща статия

Публичната реч като лингвистично предизвикателство пред преводача и чуждоезиковото обучение

Следваща статия

Публичната реч като лингвистично предизвикателство пред преводача и чуждоезиковото обучение

Творецът Петър Дачев в списание „Пламък“

Какво е курорт?

Последни публикации

  • По-добре програмист, отколкото танцьор
  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически поректа бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология
  • Експерти от България и Румъния обсъждат социалните измерения на висшето образование
  • Пътни полицаи разговарят с ученици за рисковете на пътя в Пловдив
  • 115 учители споделят добри практики от обучения по религия
  • Националният музей на образованието с обучения за иновативни и алтернативни подходи в образованието
  • 78. СУ „Христо Смирненски“ издаде книга с приказки на деца със специални потребности
  • 76 майсторски класове надграждат квалификацията на учителите
  • Третият салон на съвременната българска литература за деца и юноши събра в Италия над 40 участници
  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"