Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Възприемането и осмислянето на художествен текст в начален етап на основната степен на образованието в контекста на използването на междупредметни връзки (през погледа на преподавателя)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-10-2024
в Uncategorized
A A

Десислава Кръстева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-8D

Резюме. Статията разглежда проблема за възприемането и осмислянето на художествен текст, като за целта са използвани междупредметни връзки. Нап­равен е кратък ретроспективен анализ, след това е акцентирано върху актуалността на проблема. Представена е методиката на изследването с проведената анкета между преподаватели от начален етап на основната степен на образование и са изведени изводи от двата компонента. Анкетирането протича изцяло онлайн. Базирано е на два критерия със съответни показатели към тях. Включва въпроси относно възприемането и осмислянето на художествен текст от учениците в начален етап, както и използването на междупредметни връзки от учителите – мнения за тяхната полезност, примери за прилагането им и постигането на мотивацията на учениците за учебен процес; както използваните стратегии за подобряване на уменията, затрудненията, които учениците срещат, така и съвместните дейности с родителите. Направени са съответните изводи.
Ключови думи: компетентностен подход, художествен текст, между­предметни връзки, анкетиране, активност на родителите

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРолята на дигиталната компетентност в училищното историческо образование Default ThumbnailУроци за университетското образование – какво е полезно да заимства от училищното? Default ThumbnailФормиране на компетентности чрез проблемно базирано обучение Default ThumbnailИзследване на потенциала на аудиокнигите за изграждане на ключови компетентности в чуждоезиковото преподаване и обучение по английски език
Етикети: активност на родителитеанкетиранекомпетентностен подходмеждупредметни връзкихудожествен текст

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Върху възможностите на поезията, превърнала се в музика. Опити с автори, част от програмата за задължителна и за профилирана подготовка

Следваща статия

Неюбилейно за юбилея на Румяна Дамянова

Следваща статия

Неюбилейно за юбилея на Румяна Дамянова

Диалектът като писмен текст, или за една текстова феноменология на българските диалекти

Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2024, година LXVI

Последни публикации

  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати
  • Европейската комисия обяви покана за проекти по „Еразъм+“ за 2026 г.
  • „Аз-буки“ се среща с младите таланти на България
  • Че какво без песен е светът
  • „Машина на времето“ връща кюстендилските ученици към изворите на знанието
  • Д-р Елеонора Лилова, началник на Регионалното управление на образованието – София-град: Мисията ни е да превърнем учителската професия в избор на сърцето и разума
  • Педагози от Софийска област обменят опит
  • Русенският университет отбелязва 80-годишнина
  • 60 години ДГ„Алиса“ създава чудеса за децата
  • Удължават срока за Националната научна програма „Повишаване на изследователския капацитет в областта на математическите науки“
  • МОН инициира дискусия за ограничаване на социалните мрежи за деца
  • МОН и УНИЦЕФ заедно за по-безопасна онлайн среда за учениците
  • „Вълшебните обувки на Кая“ ще стъпят и във Варна
  • Съвременните тенденции във физическото възпитание и спорта обсъдиха експерти на научна конференция в Софийския университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"