Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Възприемането и осмислянето на художествен текст в начален етап на основната степен на образованието в контекста на използването на междупредметни връзки (през погледа на преподавателя)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-10-2024
в Uncategorized
A A

Десислава Кръстева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-5-8D

Резюме. Статията разглежда проблема за възприемането и осмислянето на художествен текст, като за целта са използвани междупредметни връзки. Нап­равен е кратък ретроспективен анализ, след това е акцентирано върху актуалността на проблема. Представена е методиката на изследването с проведената анкета между преподаватели от начален етап на основната степен на образование и са изведени изводи от двата компонента. Анкетирането протича изцяло онлайн. Базирано е на два критерия със съответни показатели към тях. Включва въпроси относно възприемането и осмислянето на художествен текст от учениците в начален етап, както и използването на междупредметни връзки от учителите – мнения за тяхната полезност, примери за прилагането им и постигането на мотивацията на учениците за учебен процес; както използваните стратегии за подобряване на уменията, затрудненията, които учениците срещат, така и съвместните дейности с родителите. Направени са съответните изводи.
Ключови думи: компетентностен подход, художествен текст, между­предметни връзки, анкетиране, активност на родителите

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРолята на дигиталната компетентност в училищното историческо образование Default ThumbnailУроци за университетското образование – какво е полезно да заимства от училищното? Default ThumbnailФормиране на компетентности чрез проблемно базирано обучение Default ThumbnailИзследване на потенциала на аудиокнигите за изграждане на ключови компетентности в чуждоезиковото преподаване и обучение по английски език
Етикети: активност на родителитеанкетиранекомпетентностен подходмеждупредметни връзкихудожествен текст

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Върху възможностите на поезията, превърнала се в музика. Опити с автори, част от програмата за задължителна и за профилирана подготовка

Следваща статия

Неюбилейно за юбилея на Румяна Дамянова

Следваща статия

Неюбилейно за юбилея на Румяна Дамянова

Диалектът като писмен текст, или за една текстова феноменология на българските диалекти

Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2024, година LXVI

Последни публикации

  • Николай Дойчинов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Хубавата снимка идва от емоцията, която снимащият е преживял
  • Училищният психолог подкрепя всички ученици
  • Проф. Томас Цурбухен, бивш научен директор на НАСА и преподавател в Швейцарския федерален технологичен институт в Цюрих: Технологиите могат да помогнат за адаптиране към промените на Земята
  • Когато историята е страст
  • В очакване на Нобеловите награди за 2025 г.
  • Милена и Паола, които ще учат децата да станат мислещи хора
  • 90% от шестокласниците се явиха на национално онлайн изследване по математика
  • България проучва възможността за строителство на гигафабрика за изкуствен интелект в партньорство с IBM и Европейската комисия
  • Модернизират столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • Безплатен транспорт за украински ученици с временна закрила
  • Варна – градът, който чува стоте езика на децата
  • INSAIT с пробив на водещата конференция по изкуствен интелект за роботика
  • Филмът „Съединението – 140 години по-късно“ с премиера в БАН
  • Обсъждат данъчни стимули за научна и развойна дейност
  • Зам.-министър Николай Витанов поздрави 90-ия випуск на Стопанската академия в Свищов
  • Зам.-министър Наталия Михалевска участва в научна конференция за развитието на лингвистиката
  • ППМГ „Нанчо Попович“ – Шумен, се гордее с много отличници
  • Ученици от Компютърната гимназия в Правец участват в международно изложение за дронове
  • Още над 12 млн.лв. за дуално обучение
  • Начало на кампанията „Участвай! Олимпиадата е за всички“
  • Бюджетен или евтин
  • Какво да правите, ако работодателят бави заплатата

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"