Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Usage of Expressions in Slogans from Political Campaigns: a Case Study of Bulgarian Local Elections in 2023

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-12-2024
в Uncategorized
A A

Assist. Prof. Elena Tsvetkova
Bulgarian Academy of Sciences
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/phil2024-04S-08

Abstract. Campaign posters and printer billboards are reviewed in this article with a focus on the slogan. The main argument is that the analysis and the function of an ad slogan can be applied to political campaign slogans. Certain similarities can be found in the purpose of the two, but also similar techniques are used to engage the audience: by using salient expressions or conversational implicatures voters are engaged in a language game that increases the chances of the slogan fulfilling its purpose. For this reason, the theory of implicatures and the Graded salience hypothesis are briefly reviewed. The message becomes easier to grasp and remember because it uses familiar expressions as it is shown in the evidentiary sample.
Keywords: cooperative principle, conversational implicature, flouting maxims, advertising language, campaign slogan, local elections

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПроф. Димитър Веселинов на 60 години Default ThumbnailСтихосбирката „Пролетен вятър“ от Никола Фурнаджиев – авангард и „родно“ Default ThumbnailМеждународното сътрудничество в историческото образование в началото на ХХI век Default ThumbnailБългарски народни противоприродни обичаи и суеверия
Етикети: advertising languagecampaign sloganconversational implicaturecooperative principleflouting maximslocal elections

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Екотревожност и перцепция за климатичните промени

Следваща статия

Психологически аспекти на проекологичното поведение

Следваща статия

Психологически аспекти на проекологичното поведение

The Art of Challenging: Re-Reading and Remembering

Коледен базар на уменията в МОН

Коледен базар на уменията в МОН

Последни публикации

  • Децата на Варна превръщат лятото в учебно приключение
  • Родители и деца учат математика чрез приказки
  • Награди за ученик и клас на годината в Кюстендил
  • Деца ще създават роботи, крачкомери и алармени системи
  • Тракийският университет открива факултет „Дигитални и зелени технологии“
  • ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ бе домакин на Erasmus+ Staff Week
  • Неделните училища в чужбина се събират във Велико Търново
  • България подкрепя удвояването на европейския бюджет за научни изследвания и иновации
  • Държавният глава отличи световните шампионки във волейбола
  • 42 студенти на стаж в АЕЦ „Козлодуй“ по програма „Ядрени хоризонти“
  • Най-добрите астрономи с интензивен лагер
  • Снимка на броя: Звездният отбор
  • Могат ли да ме уволнят, ако имам ТЕЛК?
  • „Аз-буки“ подписа меморандум за сътрудничество с УНСС
  • Представи си шест кокошки!
  • От 245 деца в Кюстендилско едва 10 – 15 се връщат в клас
  • Кабинетът предлага Висшето училище по сигурност и икономика в Пловдив да се нарича Академия по национална и информационна сигурност
  • 137 работодатели ще сключват договори за обучение на студенти
  • Прецизираха Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав
  • В Министерския съвет отпуснаха над 18,5 млн. лв. за обезщетения в образованието
  • Четири медала за България от Централноевропейската олимпиада по информатика
  • 526 иновативни школа от есента

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"