Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Usage of Expressions in Slogans from Political Campaigns: a Case Study of Bulgarian Local Elections in 2023

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-12-2024
в Uncategorized
A A

Elena Tsvetkova
Bulgarian Academy of Sciences
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/phil2024-04S-08

Abstract. Campaign posters and printer billboards are reviewed in this article with a focus on the slogan. The main argument is that the analysis and the function of an ad slogan can be applied to political campaign slogans. Certain similarities can be found in the purpose of the two, but also similar techniques are used to engage the audience: by using salient expressions or conversational implicatures voters are engaged in a language game that increases the chances of the slogan fulfilling its purpose. For this reason, the theory of implicatures and the Graded salience hypothesis are briefly reviewed. The message becomes easier to grasp and remember because it uses familiar expressions as it is shown in the evidentiary sample.
Keywords: cooperative principle, conversational implicature, flouting maxims, advertising language, campaign slogan, local elections

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗа нова педагогическа парадигма Default ThumbnailThe Doctrinal Complex in the Cyrillo-Methodian Heritage (History Teaching Slavic Languages) Default ThumbnailHeuristic Potential Of Transformative Learning Ideas Default ThumbnailМедийно образование за деца: Предизвикателствата на новото дигитално общество
Етикети: advertising languagecampaign sloganconversational implicaturecooperative principleflouting maximslocal elections

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Екотревожност и перцепция за климатичните промени

Следваща статия

Психологически аспекти на проекологичното поведение

Следваща статия

Психологически аспекти на проекологичното поведение

The Art of Challenging: Re-Reading and Remembering

Коледен базар на уменията в МОН

Коледен базар на уменията в МОН

Последни публикации

  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати
  • Европейската комисия обяви покана за проекти по „Еразъм+“ за 2026 г.
  • „Аз-буки“ се среща с младите таланти на България
  • Че какво без песен е светът
  • „Машина на времето“ връща кюстендилските ученици към изворите на знанието
  • Д-р Елеонора Лилова, началник на Регионалното управление на образованието – София-град: Мисията ни е да превърнем учителската професия в избор на сърцето и разума
  • Педагози от Софийска област обменят опит
  • Русенският университет отбелязва 80-годишнина
  • 60 години ДГ„Алиса“ създава чудеса за децата
  • Удължават срока за Националната научна програма „Повишаване на изследователския капацитет в областта на математическите науки“
  • МОН инициира дискусия за ограничаване на социалните мрежи за деца
  • МОН и УНИЦЕФ заедно за по-безопасна онлайн среда за учениците
  • „Вълшебните обувки на Кая“ ще стъпят и във Варна
  • Съвременните тенденции във физическото възпитание и спорта обсъдиха експерти на научна конференция в Софийския университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"