Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Трудните пътища на духовността в образованието: между секуларния институционализъм и неформалнитe практики за личностно самоусъвършенстване

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
09-11-2023
в Uncategorized
A A

Гл. ас. д-р Константин Теодосиев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-9.8

Резюме. В настоящата статия, под формата на научното есе, се разглежда ролята на неформалното образование в компенсирането на една съществена празнина във училищното обучение и възпитание, свързана с духовния живот и образованост на учениците чрез запознаването с различни духовни учения и евентуалното им практикуване. Анализира се взаимоотношението между личностно развитие, духовно развитие и изповядване на религия. Прави се опит за систематизиране на причините, поради които на практика във формалното образование съществуват ограничения и пропуски по отношение на духовното развитие на индивида. Представя се богатото съдържателно многообразие, което предлага неформалното образование в сферата на духовните учения и практики. Анализират се проблемите и трудностите, които срещат желаещите да практикуват духовни дисциплини, при изграждане на критерии, чрез които да преценят автентичността на предлаганото обучение, както и компетентността и морала на съответния учител. Специално внимание се отделя на ролята на общностите като среда, в която протича обучението, като се съпоставят благоприятните фактори и опасностите, които могат да се проявят в процесите на груповата динамика.
Ключови думи: неформално образование; личностно развитие; духовно развитие; самоусъвършенстване

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСпиралата общество – образование Default ThumbnailDynamic Determinated Factors Analysis of Labour Productivity in the Bulgarian Energy Subsector Default ThumbnailСъвременната култура на бедността: социално-педагогически измерения и проявления в български условия Default ThumbnailЧовешкокапиталовото присъствие: теоретични щрихи, функционални прояви и съвременни български прескрипции

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Трансформиращо учене и неформално образование

Следваща статия

Младежките дейности и обучения като инкубатор на приобщаващи политики, култури и практики

Следваща статия

Младежките дейности и обучения като инкубатор на приобщаващи политики, култури и практики

Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV

Към преосноваването на обучението по литература върху компетентностния подход (Наблюдения върху съпоставки, осъществени от зрелостници, на интерпретации на дадена тема в два художествени текста)

Последни публикации

  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Държавата подкрепя 2500 деца с дарби през 2025 г.
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Какво трябва да знаем за отпуска при две и повече деца
  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца
  • Тържество на таланта
  • Бебешката зала в Габрово – възродената сцена за детски усмивки
  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • За целувката и изцелението

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"