Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Трудни теми в учебното съдържание по химия от гледна точка на учителите

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-12-2022
в Uncategorized
A A

Калин Чакъров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)

https://doi.org/10.53656/nat2022-6.03

Резюме. Знанията на учителите за трудностите на учащите по химия са значим елемент от педагогическото предметно знание и ключов фактор за ефективно преподаване. Изследването цели да установи гледната точка на учителите за това кои теми от учебното съдържание са трудни и кои са интересни за учениците; причините за затрудненията и важните за успеха им умения. Направено е анкетно проучване с 20 български учители по химия от различни училища. Преподавателите мислят, че е важно учащите да разбират учебното съдържание, да учат самостоятелно и да мислят логично. Те определят като най-трудни темите „Химично равновесие“, „Химични изчисления“ и „Органична химия“. По-лесни и интересни според тях са „Метали, неметали и техни съединения“, „Окислително-редукционни процеси“ и „Строеж на атома“. Затрудненията на учениците се дължат на: абстрактната природа на химията; факта, че изучването ѝ изисква усилия, системност и математически познания; намаления брой часове и липсата на интерес у учениците към предмета.
Ключови думи: учебна програма по химия; трудни теми в обучението по химия; педагогическо предметно знание

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКометите – I част Default ThumbnailМодел на образованието на бъдещето Default ThumbnailУчастието на Османската империя на международното изложение във Филаделфия през 1876 година Default ThumbnailТрадиционен срещу дигитален PR – предимства и недостатъци

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

A Review of Mortality Analyses and Life Safety in an Indian Context

Следваща статия

Meteorological Determinants of Covid-19 Disease: A Literature Review

Следваща статия

Meteorological Determinants of Covid-19 Disease: A Literature Review

Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“ 2022 г.

Годишно съдържание на сп. Философия 2022 г.

Последни публикации

  • 50 години с пулса на времето
  • Медалистът Борис Донков и неговият треньор Василка Йорданова: Успешният тандем учител-ученик се гради върху взаимно уважение и доверие
  • Споделена обич между деца, родители и учители
  • Учениците от столичното 107. ОУ „Хан Крум“ с коледен базар в подкрепа на болно дете
  • „Елхи на надеждата“ оживяват в Кюстендил
  • Ученици от Кюстендил раздават пакети от първа необходимост на възрастни хора
  • БУ „Дора Габе“ в Мюнхен с благотворителна инициатива „Лична коледна кутия“
  • В Министерския съвет: 84,614 млн. евро за подготовка на образователната система за извънредни ситуации и кризи
  • Над 150 творби участваха в конкурса за детско творчество на ОДК – Кюстендил
  • Месец на светлина и общност в БУ „Св. св. Кирил и Методий във Виена
  • Вкусът на Коледа
  • Български коледни традиции оживяват в Испания
  • Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието
  • Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“
  • INSAIT изпревари университети в Оксфорд, Лондон и Берлин
  • Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение
  • Кюстендилско момче прелетя до световния елит на батута
  • Време за споделеност и българска реч
  • Обезщетение при постъпване на работа с по-ниско заплащане
  • Коледно пътешествие във времето с коледари и подаръци с дрон
  • „Кон до коня, юнак до юнака“
  • Добротата и приятелството – най-хубавият подарък

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"