Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Трудни теми в учебната програма по химия от гледна точка на учениците

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-12-2021
в Uncategorized
A A

Калин Чакъров, Александрия Генджова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2021-6.02

Резюме. Химията често се възприема като труден предмет, а начинът, по който учениците възприемат ученето, влияе върху техните резултати. В изследването се търси информация от учениците за: темите от учебната програма по химия и опазване на околната среда (общозадължителна подготовка), които са възприемани от тях за трудни, и тези, които са им интересни; причините на затрудненията им и начини за преодоляването им. Анкетирани са 321 ученици на 16 – 17-годишна възраст. Най-трудните им теми са „Органична химия“ и „Величини и зависимости“ (абстрактни, изискващи специфични умения). Най-интересни са „Органична химия“ и „Теория за електролитната дисоциация. Киселини и основи“. Между нивата на възприемана трудност и интерес няма значима корелация. Учениците свързват затрудненията с: информационно претоварване, акцент върху запомнянето вместо разбирането и липсващи връзки с практиката. Препоръчват повече лабораторни занятия и практическо приложение на наученото. Резултатите от изследването могат да послужат за подобряване на учебните програми и практиката на обучението по химия1).
Keywords: Students’ Perceived difficulties; Chemistry curricula; Chemistry education

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРефлексивно-дативни конструкции с оптативно значение в българския език Default ThumbnailЗа необходимостта от психологизация на съвременния образователен процес Default ThumbnailСпециалността „Социална педагогика“ в академичното пространство на Югозападния университет „Неофит Рилски“ Default ThumbnailСтратегии за управлението на качеството на образование

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

On the Sound, Produced by a Coin, Rolling In A Balloon

Следваща статия

Development of the Concept of Entropy: A Simpler Alternative to Carnot Cycle

Следваща статия

Development of the Concept of Entropy: A Simpler Alternative to Carnot Cycle

Годишно съдържание на "Обучение по природни науки и върхови технологии"

Криворазбраните вероятности при тестове за наличие на зараза

Последни публикации

  • Няма вълшебна рецепта за успех
  • Госпожо, вие ме научихте да бъда българче
  • Лятната кампания „Зелени библиотеки“ за първи път в парк „Герена“
  • Вълшебства в ДГ „Вълшебство“ в Бургас
  • Учени създадоха бактериален препарат с пестицидно действие
  • Конкурс за български лектор в „Тринити колидж“
  • Какво следва при незаконно уволнение и как се търси обезщетение
  • Без опашки за здравни карти преди началото на учебната година
  • Мултитаскинг или многозадачност
  • Когато логика и интуиция вървят ръка за ръка
  • Предложение: Работа от вкъщи през лятото за родители на деца до 12 години
  • Обновяват кабинети и изграждат центрове за хуманитарни науки в 398 школа
  • Школи за олимпийски таланти
  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Училище на радостта

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"