Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Training Future Teachers in Assessment Skills within the Framework of Linguodidactic Theory

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
20-11-2025
в Uncategorized
A A

Arapbek Aitzhanov

Abai Kazakh National Pedagogical University

Dimitar Vesselinov

Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/for2025-05-07

Abstract. This article examines the formation of future teachers’ assessment skills based on the principles of linguodidactic theory. The study emphasizes that assessment skills are not only a tool for measuring learning outcomes but also a pedagogical mechanism that fosters students’ motivation, supports their personal development, and enhances reflective learning. A literature review of Kazakh, Bulgarian, and Western scholars highlights the multidimensional and developmental nature of assessment. The research identifies several challenges, including the gap between theory and practice, limited use of innovative technologies, and insufficient development of future teachers’ reflective culture. The article proposes solutions to these issues and substantiates the importance of improving assessment competence as a key component of professional teacher training.

Keywords: Linguodidactology, assessment skills, future teachers, professional training, criteria-based assessment, competence, reflection, innovative technologies

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailResearch of Using the System Approach to Increase Professional Competence of Students in the Process of Studying Natural Sciences Default ThumbnailApplication of the Competency Model in Business Administaration Higher Education in Horizon 2030 Default ThumbnailThe Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region Default ThumbnailLanguage Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample
Етикети: assessment skillscompetencecriteria-based assessmentfuture teachersinnovative technologiesLinguodidactologyprofessional trainingreflection

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Критическият анализ на дискурса като методологическа основа на чуждоезиковото обучение за придобиване на демократични компетентности

Следваща статия

Political Branding in Social Networks (USA Presidential Campaign’24 in Tik-Tok)

Следваща статия

Political Branding in Social Networks (USA Presidential Campaign'24 in Tik-Tok)

Снимка на броя: Пространство за експерименти

Снимка на броя: Пространство за експерименти

Пространствена и езикова достъпност на ресурсите за адаптация към климатични промени и природни бедствия в многоезични общества

Последни публикации

  • Детството влиза в нова ера
  • Социалните мрежи водят до психични проблеми сред децата
  • „Тех Арена“ с 600 места отвори врати в Техническия университет в София
  • Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“ с ново онлайн пространство
  • Скърбящият воин пази паметта на героите от 1885 г.
  • Децата диктуват дневния ред
  • Млади таланти творят наука
  • Снимка на броя: Пространство за експерименти
  • Наградиха победителите в Националния конкурс „Изучаваме света с ГИС“
  • Гергана Стоянова, първи гост на Студио „Аз-буки“: „Да“ на изкуствения интелект в училище, но първо да научим децата да учат (ВИДЕО)
  • Училищната общност на 131. СУ отбеляза неговата 40-годишнина с концерт в НДК
  • Промяна в обществените нагласи у нас към приоритетите в средното образование
  • Парламентарната комисия по образованието и науката подкрепи проектобюджета, който предвижда 5,813 млрд. евро за сектора
  • Два родни университета сред най-устойчивите в света
  • В Министерския съвет: 92 млн.лв. за обезщетения в образованието
  • Благотворителна изложба с рисунки на ученици помага на болни деца
  • Таня Михайлова поздрави учениците от ПГ по механоелектротехника в Ловеч с открития нов STEM център
  • Пътна безопасност в детската градина по проект на МОН
  • Ученици от ПГ „Проф. Минко Балкански“ – Стара Загора, заснеха филм по мотиви от „Под игото“
  • По-добре програмист, отколкото танцьор
  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически проекта бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"