Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

The Relationship ‘Emotional Identification – Individual Social Behavior’ in Hearing Impaired Children Integrated Into a General Education Environment

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-07-2022
в Uncategorized
A A

Dr. Diyana Georgieva, Assoc. Prof.
Trakia University – Stara Zagora (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2022-6.07

Abstract. The article focuses on the relationship between emotional identification and individual social behavior in children with hearing impairment who are integrated into a general educational environment. This suggests a study of the specific characteristics of emotional identification and strategies of individual social behavior in children with hearing impairment and their hearing peers. The study involved 32 children of preschool age (N=32, 5 – 7 years of age), educated in general kindergartens. The experimental group included 14 children (heterogeneous group according to auditory status), and the control group – 18 hearing children. The following methods were used: Emotional Faces and Individual Social Behavior. The results showed that the hearing children did better in terms of basic assessment of other people’s emotions than the children with hearing impairment. It was found that negative emotions were better identified by children with hearing experience compared to their deaf peers. Moreover, the hearing impaired children, compared to the control group, are more likely to seek a peers’ attention, follow them in their activities, join their play and express positive emotions towards them. The relationship between the characteristics of emotional identification and the categories of individual social behavior was confirmed. Differences were found in the structure of the relationship between the characteristics of emotional identification and the categories of social behavior in hearing impaired and hearing children.
Keywords: emotional identification; individual social behavior; children with hearing impairment; integration

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAddressing the Problem of Surplus School Places in a Municipality; Based on a Taxonomy of Educational Default ThumbnailПравото на образование на децата със специални образователни потребности Default ThumbnailКатегорията евиденциалност на българския глагол в обучението по български в средното училище Default ThumbnailОбразователни (транс)формации след COVID-19 – промени и възможности

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Резилиентността и предизвикателствата в нашето съвремие

Следваща статия

Педагогическо предметно знание в природонаучното образование: трудности по органична химия

Следваща статия

Педагогическо предметно знание в природонаучното образование: трудности по органична химия

Teacher-Parent Relationships, Forms Of Communication And Factors That Affect Them

Modern Practice of Using Interactive Forms and Methods of Preventive Education of the Student Youth

Последни публикации

  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Държавата подкрепя 2500 деца с дарби през 2025 г.
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Какво трябва да знаем за отпуска при две и повече деца
  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца
  • Тържество на таланта
  • Бебешката зала в Габрово – възродената сцена за детски усмивки
  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Споделянето е пътят към успеха

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"