Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

The Impact of Teachers’ Gender, Education, and Experience on Fostering Mathematical Creativity: a Quantitative Study

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-08-2025
в Uncategorized
A A

Sultan Kowkas1), Saida Affouneh2), Daniel Burgos3)

1)An-Najah National University, Nablus, Palestine (West Bank)

2)An-Najah National University, Nablus, Palestine (West Bank)

3)International University of La Rioja, Logroño, Spain

https://doi.org/10.53656/math2025-3-5-itg

Abstract. Mathematics education increasingly embraces creativity as a necessary element in the growth of students’ problem-solving and critical-thinking skills. This study investigates how teachers’ demographics (including gender, educational level, and experience) influence their practices in   promoting students’ mathematical creativity (MC) in Palestinian eighth- and ninth-grade classrooms. A questionnaire of teachers’ creative teaching practices was used to collect data in a quantitative approach. The analysis found notable variations in these practices by teachers’ gender, academic degree, and experience. Creative teaching methods were more common among female teachers, teachers with bachelor’s degrees, and more experienced teachers. The findings identified teaching practices associated with each level of the demographic factors, thereby pinpointing the specific type of targeted professional development needed to promote MC. Moreover, the interaction between education level and teaching experience highlighted the nuanced interplay that shapes pedagogical practices. Emphasizing teacher demographics in these findings reveals new possibilities for promoting MC while offering valuable insights into teacher training and curriculum development.

Keywords: fostering mathematical creativity, mathematical creativity, mathematics teaching practices, professional development

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailLanguage Learning for Specific Purposes in Higher Education – Experiences and Trends Default ThumbnailDigital Educational Platforms and their Importance for Vocational Training in Modern Enterprises Default ThumbnailКонкурсни задачи на броя Default ThumbnailМеждународна научна конференция „Българският език, литература и култура – пътища през мултикултурния свят“ (Неапол, 18 – 21 ноември 2021)
Етикети: fostering mathematical creativitymathematical creativitymathematics teaching practicesprofessional development

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra

Следваща статия

Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII

Следваща статия

Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII

Училище на радостта

Училище на радостта

A Concept Map Design for Identification and Correction of Students’ Misconceptions about Wave-Particle Duality of Light

Последни публикации

  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград
  • Правителството отпусна 2 млн. лв. за възстановяване на сградата на Националната гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа“
  • В Министерския съвет
  • Представиха концепция за нова специалност в университетите с фокус върху ранното детско развитие
  • Снимка на броя: „Актьорство за куклен театър“
  • Българският INSAIT създаде първия отворен и практичен украински модел, който разбира текст и изображения
  • Анкетата не може да бъде достъпена
  • Конкурсът „Изучаваме света с ГИС“ – още по-мащабен и с нови награди
  • Продължава програмата за подкрепа на обещаващи учени
  • Разработват и апробират 200 нови учебни програми
  • Народното събрание обявява конкурс за студенти
  • Как фирменият мениджмънт навлиза в AI ерата
  • Висшето военноморско училище откри новата учебна година с повече специалности и студенти
  • Филиалът на НАТФИЗ в Бургас откри новата учебна година
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: С европейски средства ще се финансират образователни маршрути за иновативно учене
  • Зам.-министър Николай Витанов откри новата академична година в ТУ – София
  • 120 училищни STEM центъра се изграждат в област Благоевград
  • Европейската седмица на спорта започна от София
  • Програма по българистика започва в Университета на Илинойс
  • Наши и чужди учени създават приложими в борбата с рака наночастици
  • В България пристига дългогодишен научен директор на NASA
  • Пътуващият фестивал на науката по нови маршрути

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"