Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

The Construction of Valid and Reliable Test for the Divisibility Area

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-12-2023
в Uncategorized
A A

Daniela Zubović, Dina Kamber Hamzić
Faculty of Science, University of Sarajevo (Bosnia and Hercegovina)

https://doi.org/10.53656/math2023-6-3-the

Abstract. Understanding divisibility at the primary school level is a strong predictor of
students’ mathematical achievements in secondary education. To correctly measure students’
understanding and achievements, a valid and reliable test is needed. This research focuses on the
construction of valid and reliable test for the divisibility area studied at the primary school level.
After constructing three pilot tests according to learning outcomes and standards for divisibility,
and qualitative validation, tests were distributed in six primary schools, with 380 participating
students (ages 12 – 13). The results were used for reliability and quantitative item analysis, and
the final version of the test, which covered standards of students’ achievement and had all items
of appropriate difficulty and discriminative validity, was created. This test can be used by
mathematics teachers in classrooms but also in large scale testing, like state or international
testing.
Keywords: divisibility; primary school; reliability; test instrument; validity

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЖанрът – проблематизиране на ключа Default ThumbnailEvaluation of Practice-integrated Dual Study Models in Bulgaria and Romania and Implications for Cross-border European Cooperation between Universities and Business Default ThumbnailDobrin Todorov. Scientific and Technical “Worldviews” and the Crisis of Humanism Default ThumbnailПриложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Задачите от онлайн състезанието „VIVA Математика с компютър“ – ресурс за работа в STEM центровете

Следваща статия

Quality of Blended Learning Courses: Students’ Perspective

Следваща статия

Quality of Blended Learning Courses: Students’ Perspective

Пример за грешки от училищната математика, които влияят на представянето на учениците на математически състезания

Модел на Леонтиев с MS Excel

Последни публикации

  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • МОН публикува моделите на НВО за 2025/2026 г.
  • Министър Красимир Вълчев: Подкрепяме създаването на национално представителство на ученическите съвети
  • Общ изпит по математика и/или физика за бъдещите инженери
  • 60 000 първокласници получават светлоотразителни гривни за 15 септември
  • Можем ли с големите данни да прогнозираме успеха на ученици
  • Премиер и министър откриха обновена детска градина и училище в община Симитли
  • Валентина Камалиева, началник на РУО – Бургас: Усилията ми ще са насочени към насърчаване културата на учене и взаимодействието с родителите
  • Докторантка на INSAIT е сред примерите за успешни млади европейски изследователи на ЕК
  • Информационни табла в училищата по повод въвеждането на еврото
  • Снимка на броя: Пожарна безопасност
  • Индустрията на научните измами се разраства: Необходими се спешни мерки, тъй като възходът на генеративния изкуствен интелект допълнително улеснява създаването на фалшива наука
  • Право на платен отпуск при смърт на близък: какво предвижда законът
  • Ръководителите на училищата в София обсъдиха приоритетите за новата учебна година
  • За един малко познат медицински термин
  • Изкуственият интелект влиза в учебните програми
  • Мият дворовете на над 170 училища в София
  • Правителството одобри нов институт за българската диаспора
  • Шестима младежи са част от втория випуск на стипендиантската програма на INSAIT

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"