Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Стил на взаимоотношение между ученици и учители в училищна среда

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-06-2022
в Uncategorized
A A

Сезгин Бекир, Ергюл Таир
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/phil2022-02-05

Резюме. Настоящата статия представя резултати от изследване на стиловете на взаимоотношение, измерени чрез икономията на знаците на признание, при ученици и учители. Извадката включва 339 ученици на възраст от 13 до 15 години, от които 198 от уязвими и 141 от неуязвими групи, и 229 учители на възраст от 24 до 65 години. Резултатите свидетелстват за значими различия в използваните стилове при трите групи. Учениците от уязвимите групи декларират предпочитания към стиловете „Не приемам“ и „Не си давам“, което се изразява в склонност към обезценяване на собствените постижения и успехи. Водещи при учениците от неуязвимите групи и учителите са стиловете „Не приемам“ и „Не искам“, което предполага прояви на характеристики като увереност и склонност за отхвърляне на похвали. Получените резултати могат да бъдат използвани като подход за повишаване ефективността на взаимоотношенията ученик – учител и подобряване на социалния климат в класната стая.
Ключови думи: юноши; общуване; училище; знак на признание; транзакционен анализ

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailGamification in Language Teaching at The University Level: Learner Profiles and Attitudes Default ThumbnailПроницаемостта на формите на конклузива в съвременния български език Default ThumbnailA Brilliant Example of How Philosophy Could Help Solve Some of the Greatest Contemporary Puzzles in Physics Default ThumbnailSupport for the Inclusion of Roma Children through the Project Teaching Model

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Идеята за човека в политическата философия на модернизма

Следваща статия

Творческа мотивация и процъфтяване: индивидуално-психологически аспекти

Следваща статия

Творческа мотивация и процъфтяване: индивидуално-психологически аспекти

Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI

Еволюцията на климата*

Еволюцията на климата*

Последни публикации

  • Училището в с. Търнава откри нов физкултурен салон, изграден с финансиране от МОН
  • Връчиха 4 първи награди в IX национално изложение „Младежко техническо творчество“
  • На 10 години ДВГ „Палави ноти“ има два албума, видеоканал и детско предаване
  • НПСС с плакет на МОН за своята 25-годишнина
  • Управляемият ядрен синтез може да реши проблема с производството на енергия
  • Просветният министър разговаря с учителите от с. Градец 
  • Президентът Румен Радев отличи млади следовници на будителите
  • Премиерът Росен Желязков: Будителите с техния добър пример са това, което ни обединява
  • Министър Красимир Вълчев откри първия паметник на Стоян Омарчевски в България
  • Ученичка от Бургаската математическа гимназия изуми журито в риалити формат
  • Да учиш със сърце
  • Приветствие на министър Красимир Вълчев по случай Деня на народните будители
  • Технологичното училище „Електронни системи“ ще има нов корпус в „София Тех парк“
  • УниБИТ празнува Деня на народните будители за 23-ти път с научна конференция
  • БАН отбеляза с тържествено събрание Деня на народните будители и 175 години от рождението на Иван Вазов
  • В Русенския университет отбелязват Деня на бесарабските българи
  • Учени и педагози дискутират нови подходи в обучението по български език
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център СУ „Антон Попов“ в Петрич
  • Трябва ли да плащам, ако не спазя предизвестието при напускане?
  • Министър Красимир Вълчев: Отличниците на България вдъхновяват други да последват примера им
  • Над 7% ръст на средствата за научноизследователска и развойна дейност
  • Наградиха призьорите от Националния конкурс „Морето не е за една ваканция“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"