Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

STEM образователни практики за българския учител

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-08-2022
в Uncategorized
A A

Мариета Христова
СУ „Васил Левски“ – Елин Пелин

https://doi.org/10.53656/voc22-451prak

Резюме. През 2021 г. чрез НП „Изграждане на училищна STEM среда“ Министерството на образованието и науката финансира изграждане на училищни центрове с фокус върху STEM. Бяха финансирани проекти за изграждане на STEM центрове в училищата в две категории: малка (до 50 000) и голяма (до 300 000) лева. По този начин бяха финансирани 150 български училища, които вече имат или доизграждат модерна база, в която ще подготвят учениците за умения за XXI век. Естествено, възниква въпросът за обучението на самите учителите за работа в новата учебна среда както от техническа гледна точка, така и по отношение на образователните ресурси, които ще се използват.
Статията прави кратък преглед на процеса на дигитализация в българските училища в две направления – административно и методическо, разглежда предизвикателствата, пред които са изправени преподавателите при изграждане на сценарии на един STEM урок, прави се кратък преглед на материалите, които биха били полезни за тях от гледна точка на учебното съдържание, и анализира предизвикателствата и трудностите пред тях при изграждането на сценарии за един STEM урок.
Ключови думи: дигитализация; STEM; STEM образователни ресурси

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailGrand Vizier Köprülü Mehmed Pasha’s Fortifications along the Northern Black Sea Coast Default ThumbnailСъвременни подходи за изследване на неравенството като социално-педагогически проблем Default ThumbnailChallenges to Investments in Solar Energy in The EU in Its Quest for Energy Independence Default ThumbnailСимволичните измерения в церемониите по подписване на Ньойския договор и по неговото денонсиране

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Движение и здраве – скачам, тичам и се забавлявам, но на пътя аз внимавам

Следваща статия

STEM в класната стая

Следваща статия

STEM в класната стая

Ученическото самоуправление през погледа на един психолог

Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV

Последни публикации

  • Спорт ли е футболът?
  • Дигитално-медийната грамотност ще бъде застъпена по-широко в учебните програми
  • Асоциацията на частните училища обсъжда ролята на иновациите за качествено образование
  • Мерките дават ефект: сериозен ръст на студентите, които учат за медицински сестри, инженери, физици и химици
  • Клас прослужено време: правила при основен и при втори трудов договор
  • Кътчета от Родопите
  • За една година над 5000 души валидираха професионалните си умения
  • Столичната 49. ДГ „Радост“ откри STEM център за малки изследователи
  • 3D мапинг или как се става визуален артист
  • Детството влиза в нова ера
  • Социалните мрежи водят до психични проблеми сред децата
  • „Тех Арена“ с 600 места отвори врати в Техническия университет в София
  • Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“ с ново онлайн пространство
  • Скърбящият воин пази паметта на героите от 1885 г.
  • Децата диктуват дневния ред
  • Млади таланти творят наука
  • Снимка на броя: Пространство за експерименти
  • Наградиха победителите в Националния конкурс „Изучаваме света с ГИС“
  • Гергана Стоянова, първи гост на Студио „Аз-буки“: „Да“ на изкуствения интелект в училище, но първо да научим децата да учат (ВИДЕО)
  • Училищната общност на 131. СУ отбеляза неговата 40-годишнина с концерт в НДК
  • Промяна в обществените нагласи у нас към приоритетите в средното образование
  • Парламентарната комисия по образованието и науката подкрепи проектобюджета, който предвижда 5,813 млрд. евро за сектора

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"