Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Социално-комуникативни компетенции в предучилищна възраст

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-06-2023
в Uncategorized
A A

Кирилка Тагарева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.04

Резюме. Статията представя теоретичен анализ на изследванията на социално-комуникативните компетенции на децата в предучилищна възраст. Целта е да се определят особеностите на социалните и комуникативните компетенции в предучилищна възраст. Направен е теоретичен анализ на различни научни виждания по темата. Комуникативните компетенции са разгледани в светлината на концепцията на М. Лисина за общуването с възрастните и връстниците. В резултат от изследването са определени следните три основни групи социално-комуникативни компетенции на децата в края на предучилищното детство: 1) умения, свързани с развитието на детската личност; 2) умения, свързани с общуването с възрастни на ситуативно-личностно, ситуативно-делово, извънситуативно-познавателно и извънситуативно-личностно ниво и общуване с връстници на емоционално-практическо и делово равнище; 3) общокултурни и нравствени умения. Практически, тези особености може да се отчитат при организацията на възпитателната работа в детската градина по развитие на социалните и комуникативните компетенции и да бъдат полезни за родителите при отглеждане и възпитание на децата.
Ключови думи: социални компетенции; комуникативни компетенции; умения; предучилищна възраст; социално развитие; комуникация

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailFormation of the Historical Memory of the Bulgarian Minority of Ukraine (1991 – 2020): Actors, Narratives and Commemoration Default ThumbnailТрудно ли е порастването в историята Default ThumbnailИгрови подходи в обучението: университетски контекст Default ThumbnailМагика и алхимия в драматическите видения на Боян Дановски „Сърцето на шута“ и „Сърце от ален порцелан“ в контекста на модернистичните експерименти в драмата през 20-те години на ХХ век

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Социалните иновации като потенциал и възможен подход за образователно и социално включване

Следваща статия

Играта като алтернативна терапевтична интервенция при деца със синдром на хиперактивност с дефицит на вниманието

Следваща статия

Играта като алтернативна терапевтична интервенция при деца със синдром на хиперактивност с дефицит на вниманието

Фундаментално значение на движенията като здравен и компетентностен ресурс

Относно ключовите компетентности в учебно-възпитателния процес по физическо възпитание и спорт

Последни публикации

  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически поректа бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология
  • Експерти от България и Румъния обсъждат социалните измерения на висшето образование
  • Пътни полицаи разговарят с ученици за рисковете на пътя в Пловдив
  • 115 учители споделят добри практики от обучения по религия
  • Националният музей на образованието с обучения за иновативни и алтернативни подходи в образованието
  • 78. СУ „Христо Смирненски“ издаде книга с приказки на деца със специални потребности
  • 76 майсторски класове надграждат квалификацията на учителите
  • Третият салон на съвременната българска литература за деца и юноши събра в Италия над 40 участници
  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"