Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Социални аксиоми и стилове на решаване на проблеми в професионална университетска среда

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-04-2024
в Uncategorized
A A

Александър Попкочев
Югозападен университет „Неофит Рилски“ –Благоевград

https://doi.org/10.53656/str2024-2-4-soc

Резюме. Кои са и доколко се вписват социалните аксиоми и стиловете на решаване на проблеми в професионалната среда на висшето образование? Изследването търси отговор на въпроса в извадка от 34 университетски преподаватели чрез съкратена и по-лека за употреба версия на теста SAS, а за стиловете – KAI Inventory на Киртън. Проверката в среда на SPSS 23 показва равномерно разпределение и високи стойности на коефициента за надеждност на Кронбах. Аксиомите Награда за усилия и Социална сложност са водещи за изследваните, а от стиловете на решаване водещи са Ефективност и Конформност. Стойностите по субскалата Оригиналност и на субскалите Награда за усилия и Социална сложност са под 0,7. Не се установява корелация на професионалния опит на изследваните със следваните социални аксиоми и стиловете на решаване на проблеми. Частична такава има заеманата университетска длъжност при един от стиловете и два структурни компонента от социалните аксиоми. ANOVA потвърди само в един случай хипотезата за корелация между субскалите на социалните аксиоми и стиловете на решаване на проблеми (Контрол на съдбата – Конформност). Социални аксиоми и предпочитаните стилове на решаване на проблеми, изглежда, показват известна гъвкавост и водещите им компоненти се вписват удовлетворително в условията на професионалната дейност на изследваните.
Ключови думи: социални аксиоми, стилове на решаване на проблеми, университетски преподаватели, институционална среда

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРазвитие на идеите за учебник по биология зa V, VII и X клас (из опита на САЩ, щат Калифорния) Default ThumbnailAttitudes and Experiences of the Preschool Teachers in the Application of Digital Technologies in Environmental Education Default ThumbnailПедагогически аспекти на електронния урок в обучението по физичес­ко възпитание Default ThumbnailКатегорията падеж в първите граматики на българския език
Етикети: институционална средасоциални аксиомистилове на решаване на проблемиуниверситетски преподаватели

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Имидж на университета

Следваща статия

Дигиталното радио в България – предизвикателства и перспективи

Следваща статия

Дигиталното радио в България – предизвикателства и перспективи

Възможна ли е равнопоставеността между мъжете и жените? Ситуацията в България и по света

Approaches to Assessing the Creative Climate and Potential for Innovativeness of Educational Organizations

Последни публикации

  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • МОН публикува моделите на НВО за 2025/2026 г.
  • Министър Красимир Вълчев: Подкрепяме създаването на национално представителство на ученическите съвети
  • Общ изпит по математика и/или физика за бъдещите инженери
  • 60 000 първокласници получават светлоотразителни гривни за 15 септември
  • Можем ли с големите данни да прогнозираме успеха на ученици
  • Премиер и министър откриха обновена детска градина и училище в община Симитли
  • Валентина Камалиева, началник на РУО – Бургас: Усилията ми ще са насочени към насърчаване културата на учене и взаимодействието с родителите
  • Докторантка на INSAIT е сред примерите за успешни млади европейски изследователи на ЕК
  • Информационни табла в училищата по повод въвеждането на еврото
  • Снимка на броя: Пожарна безопасност
  • Индустрията на научните измами се разраства: Необходими се спешни мерки, тъй като възходът на генеративния изкуствен интелект допълнително улеснява създаването на фалшива наука
  • Право на платен отпуск при смърт на близък: какво предвижда законът
  • Ръководителите на училищата в София обсъдиха приоритетите за новата учебна година
  • За един малко познат медицински термин
  • Изкуственият интелект влиза в учебните програми
  • Мият дворовете на над 170 училища в София
  • Правителството одобри нов институт за българската диаспора
  • Шестима младежи са част от втория випуск на стипендиантската програма на INSAIT

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"