Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Синтаксисът като езикова онтология

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-12-2021
в Uncategorized
A A

Мариана Георгиева
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН

https://doi.org/10.53656/for21.61synt

Резюме. Според нас *`логически подлог` и *`синтактичен подлог` са некоректни от когнитивна гледна точка. Подлогът е синтактична категория и квалификацията ѝ `логически` е оксиморон, или поне дисонанс. В логиката категорията е субект(ът). И понеже подлогът е синтактичната категория, още по-смущаващо е тавтологичното *`синтактичен подлог`. Статията обосновава когнитивния прочит на подлога. Новото е в извеждането на езиковата онтология като категория на когнитивния метод в синтаксиса, на когнитивния синтаксис.
Ключови думи: езикова онтология; когнитивна претенция; когнитивно моделиране; когнитивен прочит; подлог; когнитивен синтаксис

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКъм корените на тюркско-иранския синтез: сведенията на османския историк Шюкруллах за произхода на българите Default ThumbnailМотивацията като ключов фактор в обучението на студенти по български жестов език Default ThumbnailThe Significance of Erasmus+ Mobility in Business Education: an Examination of a Successful Bulgarian-Mexican Collaboration Default ThumbnailСистематичен преглед на парадигмални подходи за изследване и моделиране на образователни екосистеми

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „История“, 2021 г.

Следваща статия

Интернационализм «аванс» в русском и болгарском языках: сопоставительный анализ

Следваща статия

Интернационализм «аванс» в русском и болгарском языках: сопоставительный анализ

Decoding Colour Words in English Maritime and Naval Terminology

К вопросу о содержании функциональной грамотности

Последни публикации

  • Младежи оставят телефоните и се впускат в приключение
  • Педагогически модел развива социално-емоционалните умения у децата чрез нов прочит на класически приказки
  • Отпуск при граждански и обществени задължения – какво предвижда законът
  • Близо 200 деца от Тараклийски район на Молдова посетиха България по програма на МОН
  • Научноизследователският кораб „Св. св. Кирил и Методий“ отплава за четвърти път за Антарктида
  • Мнение и мислене
  • Министър Красимир Вълчев: Обществените и природните науки помагат на децата да разбират технологиите, а изкуствата – да развиват креативност
  • Представят успешни модели на дуалното обучение
  • Връчиха наградите от XXII национален конкурс „Златна есен – плодовете на есента“
  • Математическата гимназия в Пловдив чества 55-годишнина
  • Гимназисти от Шумен с приз за най-добра конструкция от спагети
  • Министър Красимир Вълчев откри две обновени училища в Пещера
  • Българска ученичка спечели Международната олимпиада по креативно програмиране
  • Нов STEАM център В 7. СУ „Кузман Шапкарев“ обединява наука и изкуство
  • Инж. Таня Михайлова в новия STEM център на СУ „Козма Тричков“: Важно е децата да имат умения за живота
  • Акад. Николай Витанов, зам.-министър на образованието и науката: Повече родни таланти избират българските висши училища
  • В Министерския съвет
  • Ръст на студентите в дефицитни специалности
  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"