Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Резултати от изследване на глаголна семантика при деца чрез езикови задачи, проведени онлайн

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-02-2025
в Uncategorized
A A

Валентина Стефанова,
Мария Тодорова,
Цветана Димитрова
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“
при Българската академия на науките

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.05

Резюме. Статията представя резултатите от изследване на основния речников запас при ученици в начален и прогимназиален етап на обучение в две възрастови групи: 7 – 10 г. и 11 – 14 г. Наблюдението върху усвояването на основна глаголна лексика в български при деца, планирано в предходния етап на работата, е проведено върху резултатите от онлайн езикови задачи, изпълнени на два етапа през 2022 и 2023 г. Към статията под формата на приложение са представени процентни резултати от избора на конкретни глаголи при провеждането на експеримента. Направени са анализ и обобщения върху изпълнението на типовете задачи с оглед на проучване на степента на разбиране значението на избрани групи глаголи и уменията на учениците за съчетаемост на глаголите с групи аргументи.
Ключови думи: български език, начален етап на обучение, прогимназиален етап на обучение, глаголи, основна лексика, семантика, лексикология, граматика

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПрозодични аспекти на произношението на украински студенти, изучаващи български език като чужд Default ThumbnailЗа емоционалните състояния и техните синтактични прояви Default ThumbnailКатегорията падеж в първите граматики на българския език Default ThumbnailСъдържателна валидност на модел за изследване на експресивния език на българските деца от 4 до 6 години
Етикети: български езикглаголиграматикалексикологияначален етап на обучениеосновна лексикапрогимназиален етап на обучениесемантика

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Критическата рефлексия спрямо ИКТ в началната квалификация на учителите в епохата на ускорено развитие на дигиталните технологии

Следваща статия

Необходимо ли е развитието на възпитателна компетентност у учителите? Мнения на родители и учители

Следваща статия

Необходимо ли е развитието на възпитателна компетентност у учителите? Мнения на родители и учители

Проект на игри от модул „Математика“ към специализирана софтуерна платформа за обучение на ученици I – IV клас с разстройство от аутистичния спектър

Methodological Basics of the Experiment in Pedagogy

Последни публикации

  • С упорит труд и системна подготовка учениците в столичното 131. СУ „Климент Аркадиевич Тимирязев“ постигат върхови резултати
  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"