Доц. д-р Цвета Делчева
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/ped2023-3s.07
Резюме. Реформата в социалната сфера през последните години създава множество възможности за просоциално поведение чрез доброволчество. За студентите – бъдещи социални работници, включването в доброволчески дейности е допълнително средство за развиване или усъвършенстване в практическа среда на умения, формирани в академична среда. Целта на проучването е да се установят нагласите у студентите от специалност „Социална педагогика“ в Педагогическия факултет при Тракийския университет за доброволческа дейност. Методи: анкетно проучване за определяне нагласите на студентите; анализ на студентски мнения за доброволчеството. Резултатите показват, че младите хора идентифицират ползи за различни социални групи в риск и за самите себе си като бъдещи социални работници от включването в доброволчески инициативи по време на обучението си във висшето училище. Представя се и вариант за обучение, който в комплекс с осъществени доброволчески дейности в социалната или в образователната сфера да подпомага студентите от специалността да правят информиран избор за бъдещата си професионална реализация.
Ключови думи: социална работа; практическо обучение; доброволчество; професионален избор