Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Промени в мотивацията за учене по химия чрез самостоятелни групови дейности

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-04-2024
в Uncategorized
A A

Мартина Евгениева, Милена Кирова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-2s.06

Резюме. През последните десетилетия се установяват понижен интерес и ниска мотивация за учене по природни науки в средното училище. Промени в тези факти се търсят чрез практическо насочване на учебното съдържание, чрез включване на иновативни методи и средства за обучение. Целта на представеното изследване е да се разработи система от самостоятелни учебни дейности за обучението по химия в IX клас и да се проследи тяхното влиянието върху мотивацията за учене на учениците. В експеримента участват 48 деветокласници. Мотивацията за учене по химия на учениците е проучена преди и след експерименталните дейности чрез въпросник за ученическа мотивация към ученето по химия (BG SMTSLQ), който е валидиран на български език. Данните са обработени чрез непараметрични статистически методи. Резултатите след експеримента показват повишение или задържане нивото на мотивация за учене по химия на участниците в експерименталната група по отношение на всички скали на въпросника.
Ключови думи: мотивация за учене, самостоятелно учене, обучение по химия, обучение по природни науки

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnail„Откриването на нови неща е важно“: Влияние на самостоятелната дейност в клас върху нагласите за учене по химия в гимназията Default ThumbnailДигиталната компетентност и обучението по природни науки в българското средно училище: анализ на нормативни документи Default ThumbnailВидео експериментът в обучението: модел за приложението му при изучаване на химия и опазване на околната среда Default ThumbnailВъзможности и ограничения при използването на изкуствен интелект в проектно ориентираното обучение
Етикети: мотивация за ученеобучение по природни наукиобучение по химиясамостоятелно учене

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Диагностика на интелектуална и личностна рефлексия в обучението по биология и здравно образование (втори гимназиален етап на средната степен на образование)

Следваща статия

Ефект на контекстно обучение по органична химия върху мотивацията и ангажираността на ученици oт IX клас

Следваща статия

Ефект на контекстно обучение по органична химия върху мотивацията и ангажираността на ученици oт IX клас

The Motivation of Bilingual Students in Mathematics and Information Technology Education

Method for solving system of linear equations mxn, m=1, 2, 3; Based on its Geometrical Interpretations

Последни публикации

  • СУ „Христо Ботев“ в Долни Дъбник става Академия за социално емоционални умения
  • Училищният психолог д-р Таня Илиева и педагогът Елка Димитрова издават книга дневник за сближаване и общуване в семействата
  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"