Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Промени в мотивацията за учене по химия чрез самостоятелни групови дейности

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-04-2024
в Uncategorized
A A

Мартина Евгениева, Милена Кирова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-2s.06

Резюме. През последните десетилетия се установяват понижен интерес и ниска мотивация за учене по природни науки в средното училище. Промени в тези факти се търсят чрез практическо насочване на учебното съдържание, чрез включване на иновативни методи и средства за обучение. Целта на представеното изследване е да се разработи система от самостоятелни учебни дейности за обучението по химия в IX клас и да се проследи тяхното влиянието върху мотивацията за учене на учениците. В експеримента участват 48 деветокласници. Мотивацията за учене по химия на учениците е проучена преди и след експерименталните дейности чрез въпросник за ученическа мотивация към ученето по химия (BG SMTSLQ), който е валидиран на български език. Данните са обработени чрез непараметрични статистически методи. Резултатите след експеримента показват повишение или задържане нивото на мотивация за учене по химия на участниците в експерименталната група по отношение на всички скали на въпросника.
Ключови думи: мотивация за учене, самостоятелно учене, обучение по химия, обучение по природни науки

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnail„Откриването на нови неща е важно“: Влияние на самостоятелната дейност в клас върху нагласите за учене по химия в гимназията Default ThumbnailДигиталната компетентност и обучението по природни науки в българското средно училище: анализ на нормативни документи Default ThumbnailВидео експериментът в обучението: модел за приложението му при изучаване на химия и опазване на околната среда Default ThumbnailВъзможности и ограничения при използването на изкуствен интелект в проектно ориентираното обучение
Етикети: мотивация за ученеобучение по природни наукиобучение по химиясамостоятелно учене

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Диагностика на интелектуална и личностна рефлексия в обучението по биология и здравно образование (втори гимназиален етап на средната степен на образование)

Следваща статия

Ефект на контекстно обучение по органична химия върху мотивацията и ангажираността на ученици oт IX клас

Следваща статия

Ефект на контекстно обучение по органична химия върху мотивацията и ангажираността на ученици oт IX клас

The Motivation of Bilingual Students in Mathematics and Information Technology Education

Method for solving system of linear equations mxn, m=1, 2, 3; Based on its Geometrical Interpretations

Последни публикации

  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"