Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Проектиране на университетска система за приобщаващо цифрово обучение – методи и подходи

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
29-02-2024
в Uncategorized
A A

Мария Монова-Желева, Михаил Проданов
Бургаски свободен университет

https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.05

Резюме. Бързото развитие и внедряване на цифровите технологии в образованието и принудителното преминаване към изцяло дистанционна форма на обучение поради пандемията COVID-19, което задълбочи съществуващите проблеми и предизвикателства за достъп до висше образование за студентите в неравностойно положение, изведоха на преден план нуждата от системна промяна, насочена към изграждането на устойчиви на кризи университетски екосистеми, където приобщаващото образование и цифровата трансформация се разглеждат в тяхната взаимосвързаност, за да се осигурят подходящи инфраструктури и технологии за приобщаващо цифрово обучение. Проектирането на подобни системи изисква прилагане на интердисциплинарен подход за дизайн с внимателно отчитане нуждите и потребностите на всички групи потребители, и особено на тези, които са уязвими към изключване. Статията представя методологията и резултатите от изследване, насочено към идентификация на нуждите, бариерите и проблемите, с които се сблъскват студентите с нисък социално-икономически статус, което е част от по-всеобхватна международна инициатива за разработване на университетски екосистеми за приобщаващо цифрово обучение, в която участват университети от шест страни от Европейския съюз.
Ключови думи: приобщаващо цифрово обучение; университетска екосистема за приобщаващо цифрово обучение; специализирано интервю

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailTeachers’ Attitudes Bout Teaching And Learning Mathematics Default ThumbnailАнализ применения принципов теорий мотивации в геймификации обучения Default ThumbnailDobrin Todorov. Scientific and Technical “Worldviews” and the Crisis of Humanism Default ThumbnailУчилищният маркетинг в контекста на приобщаващото образование
Етикети: приобщаващо цифрово обучениеспециализирано интервюуниверситетска екосистема за приобщаващо цифрово обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Невропедагогика и артпедагогика – пресечни точки в иновативното учене

Следваща статия

Challenges to Entrepreneurship Education in High School. Interaction between Formal and Informal Assessment

Следваща статия

Challenges to Entrepreneurship Education in High School. Interaction between Formal and Informal Assessment

Cтереотипите на студенти педагози – бариери пред реализиране на качествено приобщаващо образование

„Аз-буки“ очаква научни статии от млади учени

Удължава се срокът за участие в конкурса на „Аз-буки“ за научна статия „Природни науки и иновации в образованието“

Последни публикации

  • „Аз-буки“ представи „Стопанска история на българите в Османската империя“
  • Непознати улици
  • Създават училищни програми за четене с разбиране по национална програма
  • Професионалната гимназия по туризъм „Проф. д-р Асен Златаров“ в Кърджали с нов Център за хуманитарни науки
  • 4000 българи са регистрирани в платформата за учене на възрастни EPALE
  • Училището в Бобовдол чества 70 години традиции в образованието
  • Облекчения за инвестиции в изследвания
  • В Министерския съвет: Удължават срока за изпълнение на две национални научни програми
  • 140. СУ „Иван Богоров“ в София показа как се учи чрез изкуство
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Трансформацията на образованието има за цел да изгради потенциал за бъдеще на всеки човек
  • Близо 27% от учениците у нас употребяват тютюневи изделия
  • Първи академичен кампус в „Студентски град“
  • Министър Красимир Вълчев: Инвестициите в STEM среда увеличават мотивацията и интереса на учениците
  • „Аз-буки“ представя нови издания на Коледния панаир на книгата
  • Тайнствата на Рила
  • Застрашената тръноопашата потапница зимува у нас
  • Приказкотерапия в Челопеч
  • Загадъчната природа на тъмната материя
  • Учениците от СУ „Иван Вазов“ в Плевен с иновативен урок по предприемачество
  • Енотите показват склонност към опитомяване
  • Ново поколение творци и мислители
  • Нов клон в дървото на живота

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"