Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Планове за равнопоставеност на половете в българските висши училища

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-02-2023
в Uncategorized
A A

Десислава Серафимова
Икономически университет – Варна

https://doi.org/10.53656/str2023-1-3-gen

Резюме. От 2022 г. критерий за допустимост при финансиране на научни изследвания по програма „Хоризонт Европа“ е наличието на план за равенство на половете във висшите училища. В статията се анализират идеите за полово равенство в европейски и национален контекст и приложимата терминология. Разгледани са измерителите за полово равенство във висшето образование, националните особености и подходи за прилагането им. Цел на статията е да се систематизират дискусионните въпроси, методологическите проблеми и възможните решения при разработване на планове за равенство на половете, изследвайки теоретичните основи, нормативното регламентиране, статистическите данни и добрите практики в Европа и България. Темата добива популярност у нас и до момента акцентът е върху изграждане на организационен капацитет и култура вместо ангажиране на университетите с по-конкретни показатели за равнопоставеност на половете.
Ключови думи: планове за равнопоставеност на половете; висше образование; управление на разнообразието; стъклен таван; полова дискриминация и сегрегация

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailВлияние на обучението от разстояние в електронна среда върху някои аспекти на стиловете на учене при учениците от горна училищна възраст Default ThumbnailПрилагане на PERMA модел в иновативен STEM предмет „Космически изследвания“ Default ThumbnailУмението на студентите да създават педагогическа ситуация по български език в детската градина в контекста на компетентностния подход Default ThumbnailОнтология Non Finito

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Институционално академично предприемачество и академични спин-офф компании: практики и проблеми

Следваща статия

Modernization of the Content of the Lecture Course in Physics for Training Future Agricultural Engineers

Следваща статия

Modernization of the Content of the Lecture Course in Physics for Training Future Agricultural Engineers

The New Pandemic Normal through the Eyes of Bulgarian Students

Particularities of Informal Education as a Subject of Pedagogy of Informal Education

Последни публикации

  • Младежи оставят телефоните и се впускат в приключение
  • Педагогически модел развива социално-емоционалните умения у децата чрез нов прочит на класически приказки
  • Отпуск при граждански и обществени задължения – какво предвижда законът
  • Близо 200 деца от Тараклийски район на Молдова посетиха България по програма на МОН
  • Научноизследователският кораб „Св. св. Кирил и Методий“ отплава за четвърти път за Антарктида
  • Мнение и мислене
  • Министър Красимир Вълчев: Обществените и природните науки помагат на децата да разбират технологиите, а изкуствата – да развиват креативност
  • Представят успешни модели на дуалното обучение
  • Връчиха наградите от XXII национален конкурс „Златна есен – плодовете на есента“
  • Математическата гимназия в Пловдив чества 55-годишнина
  • Гимназисти от Шумен с приз за най-добра конструкция от спагети
  • Министър Красимир Вълчев откри две обновени училища в Пещера
  • Българска ученичка спечели Международната олимпиада по креативно програмиране
  • Нов STEАM център В 7. СУ „Кузман Шапкарев“ обединява наука и изкуство
  • Инж. Таня Михайлова в новия STEM център на СУ „Козма Тричков“: Важно е децата да имат умения за живота
  • Акад. Николай Витанов, зам.-министър на образованието и науката: Повече родни таланти избират българските висши училища
  • В Министерския съвет
  • Ръст на студентите в дефицитни специалности
  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"