Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Основанията на науката в изследванията на руския учен Вячеслав Семьонович Стьопин

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-10-2021
в Uncategorized
A A

Николета Михалева
Икономически университет – Варна

https://doi.org/10.53656/phil2021-02-04

Резюме. Във фокуса на статията е философско-методологическа рефлексия на В.С. Стьопин върху три главни компонента на основанията на науката: идеали и норми на научните изследвания, научната картина на света и философските основания на науките. Всеки един от тях има, на свой ред, доста­тъчно сложна вътрешна структура. Затова задачата на статията не се свежда до развитието на схващанията за посочените три „блока“ ос­нования, което е задълбочено постигнато от редица автори, включи­телно и от Стьопин, а главно доколко тези основания изразяват важ­ни ценностни и целеви нагласи и измерения на науката.
Ключови думи: предпоставка; база; идеали и норми на научно изследване; научна картина на света; ценностни модели; социокултурни условия

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailМедийната грамотност – (не)изгубена кауза (А. Ефтимова, Твърдят непознати. Езикови маркери за (не)достоверност в медийния текст) Default ThumbnailПотребност от сигурност и стратегии за справяне със стрес при участници в ХХXI българска антарктическа експедиция Default ThumbnailИнтегриране на образователен подход STEM в средното училище – предизвикателства, възможности и перспективи Default ThumbnailЕкотревожност и перцепция за климатичните промени

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Embodied Rationality as a Mode of the Visibility of Ethics (To the Question of the Toolkit of Constructivism)

Следваща статия

Артефакти 1. Дефиниция

Следваща статия

Артефакти 1. Дефиниция

Сотириологията на православната аскетическа традиция в Древната църква и днес въз основа на словата на св. Доротей Газски (+560) и св. Порфирий Кавсокаливит (+1991)

Култура и политики на паметта в Германия – предпоставки и критика

Последни публикации

  • „Аз-буки“ среща малките читатели в Разград с „Вълшебните обувки на Кая“
  • Зам.-министър Емилия Лазарова награди млади посланици на здравето
  • „Аз-буки“ среща малките читатели в Разград с „Вълшебните обувки на Кая“
  • Министър Красимир Вълчев откри нова образователна инфраструктура в област Благоевград
  • Рекорден брой участници в Есенното национално състезание по физика
  • Бъдещи филолози от Софийския университет с учебни занятия в „Пирогов“
  • Над 6000 родители и близо 102 хиляди деца са обхванати в обученията на местните комисии за борба с противообществените прояви
  • МОН връчи първите награди за принос към отворената наука „ОРБИТ 2025“
  • 29 български ученици и студенти получиха стипендии от Китай
  • Удължава се крайният срок за участие в Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“
  • INSAIT и Сметната палата представиха платформа за одит на обществени поръчки с изкуствен интелект
  • Училище за живота
  • Малки молекули спират глаукомата преди ослепяване
  • Младежи оставят телефоните и се впускат в приключение
  • Педагогически модел развива социално-емоционалните умения у децата чрез нов прочит на класически приказки
  • Отпуск при граждански и обществени задължения – какво предвижда законът
  • Близо 200 деца от Тараклийски район на Молдова посетиха България по програма на МОН
  • Научноизследователският кораб „Св. св. Кирил и Методий“ отплава за четвърти път за Антарктида
  • Мнение и мислене
  • Министър Красимир Вълчев: Обществените и природните науки помагат на децата да разбират технологиите, а изкуствата – да развиват креативност
  • Представят успешни модели на дуалното обучение
  • Връчиха наградите от XXII национален конкурс „Златна есен – плодовете на есента“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"