Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Оценяване и акредитация на българското висше образование: проблеми и решения в период на дигитална трансформация

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-08-2023
в Uncategorized
A A

Георги Тотков
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
Христина Костадинова
Нов български университет

https://doi.org/10.53656/str2023-4s-3-eva

Резюме. Създаването на критерии, качествени и количествени индикатори за оценяване и акредитация на обекти на висшето образование под формата на т.нар. „критериални системи“, както и на съпровождащите ги методики и процедури изисква анализ на конкретни проблеми. В работата се представят 10 (десет) основни проблема на системата за акредитация на българското висше образование. Някои са следствие от промени в ЗВО, според които работата на ВУ, постоянни комисии и експертни групи на НАОА се увеличава поне с 50%. С цел редуциране на обема дейности, както и за преодоляване на субективния фактор при формиране на акредитационни оценки и препоръки, е необходимо да се създаде общ модел на критериална система и да се проектира дигитална среда (под формата на електронна платформа на НАОА), на базата на които да се планират и провеждат съответните процедури. Ефективни решения на основните проблеми и редуциране натовареността на акредитационните процедури са възможни единствено на база ускорена дигитализация на висшето образование. Основни елементи на общ модел на критериална система и на съответна дигитална среда са изведени на база решения – не всички еднозначни, на дискутираните проблеми.
Ключови думи: акредитация на висшето образование; качествени и количествени индикатори; дигитализация на висшето образование; модел на критериална система; електронна платформа на НАОА

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnail„Хората сигурно са полудели“ – за липсата на качествено време, прекарано между съвременните родители и техните деца Default ThumbnailЦифровая коммуникация и проблемы перевода (на материале болгарских и русских сетевых текстов) Default ThumbnailПрофесорският роман – едно ново явление в българската литература Default ThumbnailThe State of Inclusion in Adapted Basketball

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

A Study on the Possibilities to Integrate the Modern 3D Technologies in the Scientific Activities of the Higher Education Institutions

Следваща статия

Когато стотните имат значение: скалиране и калибриране на индикатори в критериалната система на националната агенция за оценяване и акредитация

Следваща статия

Когато стотните имат значение: скалиране и калибриране на индикатори в критериалната система на националната агенция за оценяване и акредитация

Осигуряване качество на електронните курсове за дистанционна форма на обучение във висшите училища – опитът на Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“

От STEM към BEST: два стандарта, една цел

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"