Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Общата подкрепа в училище – предпоставка за приобщаване на първокласниците към мултикултурната класна стая

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
14-06-2024
в Uncategorized
A A

Вяра Цветанова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-5.04

Резюме. Общата подкрепа за първокласниците за приобщаване към училищната образователна среда е естествен процес, обусловен, от една страна, от кризата в психо-социалното развитие на 7 – 8-годишните деца в прехода от игрова към учебна дейност, и от друга – от новия тип отговорности и начин на живот в училищната общност. Общата подкрепа е важен фактор за преодоляване от малкия ученик на предизвикателствата при общуване и учене, особено в мултикултурната класна стая. Разпознаването и анализът на тези предизвикателства, възможностите за преодоляването им са основна цел на настоящото изследване. Данните от експертните карти за педагогически специалисти, работещи с изследваната мултикултурна паралелка, очертават параметрите на социално-педагогическата атмосфера в класа. Приложените проективни методики, анкета и въпросник за първокласниците изясняват социалните им нагласи към училището и отношението им към семейството. Данните визират необходимостта от проследяване и индивидуализиране на формалните и неформалните взаимоотношения в рамките на мултикултурното образователно пространство.
Ключови думи: обща подкрепа, мултикултурна класна стая, първокласници, приобщаване

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnail„Револвираща“ собственост: Притежанието между ян и ин собствеността Default ThumbnailПредварителните представи за учителската професия в контекста на избора ѝ и отказа от нейното практикуване Default ThumbnailПодходи и стратегии при обучението на деца с хиперкинетичен синдром и дефицит на вниманието Default ThumbnailПол, род и език
Етикети: мултикултурна класна стаяобща подкрепаприобщаванепървокласници

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Features of Speech Comprehension Training of Children with Autism Spectrum Disorders

Следваща статия

Addressing Challenges in Enhancing Team Collaboration and Evaluating Interdisciplinary Projects

Следваща статия

Addressing Challenges in Enhancing Team Collaboration and Evaluating Interdisciplinary Projects

Overview of the STEM Education in Israel

The Role of Family for Formation of Key Competences in Children

Последни публикации

  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон
  • Нобел за химия: Да уловиш вода от пустинния въздух
  • Най-малко 150 десетокласници влизат в Националната програма „Обучение за ИТ умения и кариера“
  • Министър Красимир Вълчев откри обновено студентско общежитие в Пловдив
  • Медицинският университет в Плевен въведе лаборатория по анатомия с добавена реалност
  • Нобел за квантова физика в макромащаб
  • Университетът по хранителни технологии в Пловдив ще си партнира със Световната организация по туризъм
  • Център с лаборатория за изследване на аутизма отвори врати в Софийския университет
  • Нова детска градина в Асеновград с финансиране от МОН
  • Разработка на INSAIT е сред водещите статии на топ форум за компютърно зрение и изкуствен интелект
  • 12 отличени с наградите „Джон Атанасов“
  • Министър Красимир Вълчев: За да расте икономиката, ще са ни нужни повече дигитални създатели
  • Разгадани тайни на имунната система донесоха Нобел за медицина на трима учени
  • Таня Михайлова поздрави учителите в Тетевен

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"