Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Насоки за педагогическите съветници в борбата им за предотвратяването на кибертормоза в училище

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-07-2024
в Uncategorized
A A

Ина Дикова
Софийски университет ,,Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.04

Резюме. През последните десетилетия кибертормозът, известен още като „онлайн тормоз“ или „електронно насилие“, се разви като сериозен социален проблем за обществото и по-конкретно за училището, като микрокосмос на обществото. Сред целия училищен персонал педагогическият съветник е този, който има най-висока отговорност в подпомагането на учениците да развият всички необходими умения, за да избегнат тази сравнително нова форма на тормоз, или в най-лошия случай, да се справят с нея. Намирането на правилния начин за това обаче невинаги е лесно, което обяснява бездействието от страна на възрастните в училище и произтичащото от това нежелание на учениците да потърсят помощ. Целта на статията е да запълни тази празнина, като подчертае съществуващите погрешни схващания и усилия за намеса, които пречат на педагогическите съветници да се справят ефективно с проблема, и съответно да предложи нова философия със свежи подходи и насоки, улесняващи ги в борбата срещу кибертормоза.
Ключови думи: кибертормоз, педагогически съветник, училище, превенция

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗдравното образование в българските училища Default ThumbnailКъде четат българските ученици? Default ThumbnailТормозът в училище над ученици с различна сексуална ориентация – предизвикателството в сянка през новия век Default ThumbnailДругият като ценност в училище
Етикети: кибертормозпедагогически съветникпревенцияУчилище

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Съдържателни измерения на възпитателния профил на социалния педагог

Следваща статия

Levels of Self-Educational Activity of Students of Humanitarian Faculties of the University

Следваща статия

Levels of Self-Educational Activity of Students of Humanitarian Faculties of the University

The Science of Upbringing, Training and Education – Historical Review, Etymological Research and Interpretation of Pedagogical Concepts

Овластяването на детето през очите на хуманитарните професионалисти

Последни публикации

  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон
  • Нобел за химия: Да уловиш вода от пустинния въздух
  • Най-малко 150 десетокласници влизат в Националната програма „Обучение за ИТ умения и кариера“
  • Министър Красимир Вълчев откри обновено студентско общежитие в Пловдив
  • Медицинският университет в Плевен въведе лаборатория по анатомия с добавена реалност
  • Нобел за квантова физика в макромащаб
  • Университетът по хранителни технологии в Пловдив ще си партнира със Световната организация по туризъм
  • Център с лаборатория за изследване на аутизма отвори врати в Софийския университет
  • Нова детска градина в Асеновград с финансиране от МОН
  • Разработка на INSAIT е сред водещите статии на топ форум за компютърно зрение и изкуствен интелект
  • 12 отличени с наградите „Джон Атанасов“
  • Министър Красимир Вълчев: За да расте икономиката, ще са ни нужни повече дигитални създатели
  • Разгадани тайни на имунната система донесоха Нобел за медицина на трима учени
  • Таня Михайлова поздрави учителите в Тетевен
  • „Аз-буки“ с премиера на детска книга
  • Първа среща на българските неделни училища в Австрия
  • Малена Замфирова е номер едно в Европа сред младите спортисти
  • РУО – София-област, приветства 72 млади учители
  • Николай Дойчинов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Хубавата снимка идва от емоцията, която снимащият е преживял
  • Училищният психолог подкрепя всички ученици

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"